Gul bakgrund i år

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Tja!
Vill bara göra alla uppmärksamma på att det är gul bakgrund och svarta siffror som gäller i år.

Alltså att det faktist klagas på det i år menar du?

Det är väl detsamma som gäller som förra året egentligen. Bara att de har blivit hårdare på den regeln. Däremot så var det många som körde i helgen med handtagsskydd UTAN metallinlägg, det var det ingen som sade något om.

- Johan

farmerlip skrev:
Nope, det klagas inte, det var startförbud om vi inte fixade gul bakgrund.
Förra året var det valfritt.
Fi fan :skrämd

Jag som tänkt testa med gult på svart. Samma kombination fast inverterat. Tänkte ingen skulle märka men då kanske det är dumt att chansa.....

Bra du sa till bonnläpp :tummenupp

farmerlip skrev:
Nope, det klagas inte, det var startförbud om vi inte fixade gul bakgrund.
Förra året var det valfritt.
Det stod väl gul bakgrund i reglemenet förra året också bara att de inte brydde sig?..

Någon som vet hur det gick med ljudmätningen? Vet ju att en del fick sina bågar mätta men vet inte om det blev något mer sedan?

- Johan

mr_rockster skrev:
Det stod väl gul bakgrund i reglemenet förra året också bara att de inte brydde sig?..

Någon som vet hur det gick med ljudmätningen? Vet ju att en del fick sina bågar mätta men vet inte om det blev något mer sedan?

- Johan

Deras varvräknare funkade inte. Så de mätte på ett ungefär.
Jag fick 97 decibel med ett FP helsystem. Max är 96 men med 2 decibel marginal, så jag klarade mig. Men de som inte gick igenom fick ändå köra.

Okej!.. Hörde att t.ex Bodingh:s båge skulle mätas, den gick ju inte tyst direkt...

Vad är vitsen med att mäta om de ändå får köra?. Då måste det väl vara bättre att INTE mäta och skylla på att db mätaren inte funkade eller ngt? Nu är det ju istället "-Jo, vi vet att det lät för högt men vi sket i det..."..

Bra arr annars ..

-Johan

mr_rockster skrev:
Okej!.. Hörde att t.ex Bodingh:s båge skulle mätas, den gick ju inte tyst direkt...

Vad är vitsen med att mäta om de ändå får köra?. Då måste det väl vara bättre att INTE mäta och skylla på att db mätaren inte funkade eller ngt? Nu är det ju istället "-Jo, vi vet att det lät för högt men vi sket i det..."..

Bra arr annars ..

-Johan

Jag vet inte varför. Men de gjorde ju iaf vad de kunde.
Bullernivåkrav finns av en anledning. På många ställen där jag kört har de fått klagomål på ljudet. Och vill man kunna arrangera något likn igen så är det inte kul att ha något som har klagat på buller.

Jag kommer alltid ha med min min orginaldämpare från och med nu.

Min skramlade in på 98dB prick. Borde vara olika decibelkrav på tvåtakt respektive fyrtakt.
Varför? Jo, eftersom en fyrtaktares lågfrekventa ljud färdas längre än tvåtaktarens högfrekventa.

jb skrev:
Jag vet inte varför. Men de gjorde ju iaf vad de kunde.
Bullernivåkrav finns av en anledning. På många ställen där jag kört har de fått klagomål på ljudet. Och vill man kunna arrangera något likn igen så är det inte kul att ha något som har klagat på buller.

Jag kommer alltid ha med min min orginaldämpare från och med nu.
Jag har alltid med mig min "db-killer" eller "buttplugg" eller vad man nu väljer att kalla det så det alltid kan lösa sig OM de har synpunkter på min ljudnivå...

mr_rockster skrev:
Jag har alltid med mig min "db-killer" eller "buttplugg" eller vad man nu väljer att kalla det så det alltid kan lösa sig OM de har synpunkter på min ljudnivå...
Vi andra tyckar att DU ALLTID låter för mycket :hihi :arsele

Supermoto skrev:
Fi fan :skrämd

Jag som tänkt testa med gult på svart. Samma kombination fast inverterat. Tänkte ingen skulle märka men då kanske det är dumt att chansa.....

Bra du sa till bonnläpp :tummenupp

Varför bryr du dig???? Du klar ju endå aldrig av att hålla dig på hjulen :lol

mr_rockster skrev:
Sa han som fegade ur och inte körde i helgen... ;)
Jag har ju precis börjat nästan-gå (utan hjälpmedel) igen för fanken :4skrika

Pressade på en sko på högerfoten för första gången på sex veckor. Foten är fortfarande jäkligt svullen. Ska testa med hojstövel i veckan nån gång.

INFO OM NUMMERPLÅTAR + KEDJESKYDD FRÅN SSMK:
Efter helgens tävling i Sommen kommer här ett par förtydliganden. En tävling som för övrigt höll toppklass på alla sätt!!

Martin Holm kommer även i fortsättningen att acceptera att skyddet över främre drevet är i plast, d.v.s. vad som är orginal på dom flesta hojar idag.

Mr. Holm vill även påminna om att endast gul botten med svarta siffror accepteras på nummerplåten.

Det reglemente som idag finns på vår hemsida är inte längre aktuellt och kommer därför att ändras eller tas bort.

Och detta förtydligar ju egentligen bara vad bonnläpp sedan sagt med tillägget att vi inte helle ri år behöver bekymra oss om det idiotiska i reglementet om metallskydd över "främre kedjedrev" eller vad det står i reglementet.

@marals :arsele Om jag inte har rätt kombination kommer jag ju inte ens så långt att jag får chansen att krascha :crash :hihi

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!