Gubbsjuk, eller inte ??

RobnRaz

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
såååå
Har en liten fråga, jag är 35 år gammal (ung), tog mitt mckort nu i höstas,
har alltid tyckt att Yamaha R6 är en fin hoj, så självklart köpte jag mig en,
när jag stolt som bara en nybliven ägare till både mckortet och hojen frågar min fru, vad hon tyckte, så fick jag till svar, . Men snälla du, du har väl inte gått o blivit gubbsjuk nu ??? ehh, skulle inte tro d, svara jag, så jag undrar
om det finns flera 35 ++ som äger eller kör sporthoj :confused:

Är det bara en snygg hoj du släpar hem borde det inte vara något problem? Frugan var betydligt mer fundersam över 19-åringarna.. :)

Jag har 2st för säkerhets skull:D
Sen är vi många i Katrineholms SH Klubb som är över 35!!
Hon är säkert bara avundsjuk å orolig:)

Jag skulle tro att din fru bara drar dig i benet. "pulling your leg".
Jag skulle nog säkert kunna tänkas klämma den frågan jag med bara för att retas lite.
Det är klart det finns flera som är 30+ som har sporthoj.
Personligen tog jag kortet och köpte båge när jag var 33. Iofs inte en renodlad sporthoj men.
Jag tycker att det inte är något fel med att vänta med att skaffa sådana grejor. Hade jag skaffat kort och hoj när jag var 20 hade jag antagligen inte levt idag. Jag saknade nämligen alla spärrar i form av "du kan köra ihjäl dig". Det gör jag inte riktigt nu längre. Man blir klokare när man blir äldre.

Bry dig inte vad hon tycker (i detta fallet), det är väl du som köpt den och ska köra den. Din leksak ju. Varför skulle du vara gubbsjuk:va
Är själv snart 35:tummenupp
Killar: Väx aldrig upp:D

Last edited:
Säg till din fru o hålla truten. Klart du ska ha sporthoj!!

Och alla här som svarar att du INTE är gubbsjuk är själva....hur gamla? ;)

"Gubbsjuka är en vardaglig benämning dels om urineringsbesvär som uppstår vid prostataförstoring, dels mer nedsättande om äldre mäns sexuella dragning till unga kvinnor. Det omvända kan betecknas tantsjuka."

Har inget med mc att göra:D

Jag tycker att det borde införas obligatoriska omprov för MC-förare över 30. Dels för att reaktionstid och motorik försämras drastiskt på så gamla människor, och dels för att skydda dom själva. Efter 30 så är skelettet lika starkt som en maräng, ungefär. Vurpar man så dammar det till, sen finns liksom inget att ens skruva titanplattor eller -stänger i. Nödslakt på 30+-människor! :yoparty

Enligt statistiken så är det bara 35+ som borde köra sporthoj, det e bara vi som har förnuftet att inte köra ihäl oss :D

Skämt o sido, själklart inte fel att köra sporthoj när man passerat 35. E själv 42 och får höra detta med jämna mellanrum. Oftast är det för att kritikern känner sig hotad. De flesta i vårt samhälle ordnar sitt liv så att det passar in i "normalbilden", typ radhus, volvo o hund - du vet, och när man sticker ut från den bilden blir det alltid liv på de med dåligt självförtroende.

Du har bevisatt att du fortfarande lever! Grattis! Och visst känner du dig levande när du kör hojen?!! :tummenupp

Håll dig på hjulen så syns vi där ute förr eller senare :yoparty

Jag blir snart 42 och får ständigt höra liknande kommentarer, faktiskt oftast från jämnåriga polare. Till 100% är det ren avundsjuka. Själva är de för fega/fattiga samtidigt som de har en sur kärring som strängerligen förbjuder dem att bara tänka tanken på hojköp.

Sa till min fru att nu är det nog sista sommaren som jag har hoj, tänkte satsa lite mer på mina andra intressen.
Fick till svar att -Det gör du INTE. Behåll den du har eller köp en ny.

I just love her:pannkyss

Jag tycker att det borde införas obligatoriska omprov för MC-förare över 30. Dels för att reaktionstid och motorik försämras drastiskt på så gamla människor, och dels för att skydda dom själva. Efter 30 så är skelettet lika starkt som en maräng, ungefär. Vurpar man så dammar det till, sen finns liksom inget att ens skruva titanplattor eller -stänger i. Nödslakt på 30+-människor! :yoparty

Du är bara avundsjuk för att du måste visa leg när du går in på lokala konsumbutiken för att handla ett sex-pack 2,8.

Men se så, torka tårarna. För snart blir du också gammal nog :tungan

Den kommentaren kommer jag aldrig att få (åtminstone inte apropå hojval :tungan ). Jag har nämligen det goda omdömet att ha en 40+ fru som kör sporthoj själv.:D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman