Gubbigt med solglasögon?

Gubbigt med solglasögon (istället för mörkt/spegel-visir)?

• Antal röstningar
    0

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Måste polla om det här. Polaren blev helt chockad när jag tyckte att det är gubbigt med solglasögon i hjälmen. Antingen kör man med klart eller mörkt/spegel-visir men inte med solglasögon - tycker jag alltså. Har jag nån backning här på det?

Tycker det e lite läskigt att åka med solglasögon med riktigt glas. Fan,ett stenskott så e man ju blind som en fladdermus:va

Gubbigt nej men rätt smart!
Trött på "coola" polare som måste dra hem när solen
trillar ner för att dom inte ser ett skit och inte fick
plats med ett klart visir någonstans:rolleyes:

Kör alltid med solbriller under, eller gula "skyddsglasögon" om jag kör med tonat visir.
Varför?
-Jo, för om man tex får visiret nedsmetat med en stor djävla insekt eller nåt anna skit så att man inte ser ett smack så kan man snabbt fälla upp visiret utan att förblindas av fartvinden, även på motorväg.

Last edited:
Rösta på gubbigt :D Men nja jag tycker mörkt visir är en bättre lösning! ska bli bra mörkt för att man inte ska kunna köra med det..

Kör alltid med solbriller under, eller gula "skyddsglasögon" om jag kör med tonat visir.
Varför?
-Jo, för om man tex får visiret nedsmetat med en stor djävla insekt eller nåt anna skit så att man inte ser ett smack så kan man snabbt fälla upp visiret utan att förblindas av fartvinden, även på morotväg.

Hell Yes! Där har vi ju lösningen för oss "coola kids" som åker med apmörka visir,,, näre blir mörkt så äre bara fälla upp och under så sitter dem där skydsglajorna från Jula :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Gula brillor kan jag nästan tycka är OK faktiskt. Att ha brillor under för att man ev/kanske/möjligen kan få nåt i visiret känns som att ha hängslen, livrem och flytväst. Jag har aldrig fått nåt i visret som gjort att jag inte ser nåt eller varit tvungen att stanna.

Jag tycker inte att det är gubbigt. Ska man bort någonstans på dagen och vet att man ska köra hem när det är mörkt så är det ganska praktiskt att köra med solbrillor och klart visir. På så vis ser man bättre när man ska hem. Visst går det att köra i mörker även med mörkt visir men man ser ju enormt mycket sämre.
Däremot är ju många solglajjor lite obekväma att ha under en hjälm.

Sen finns det ju såna där freCka touringhjälmar med ett extra litet mörkt visir man fäller ner innanför det befintliga. Ser sportigt ut :tummenupp

Man vill ju förmodligen i alla fall ha solbrillor på när man stannar och fikar...så de lär ju ändå med - ergo, palta med mörka visir och krångla med extravisir i onödan...tveksamt..

Jag kör med Dirty Dog Swivel (svarta) - klockrena, och skapar närapå noll turbulens om man kör med öppet visir.

124.jpg

Synd att det är lite stiligt med ett mörktonat visir bara.

/J

Ljust = svart visir (Aldrig i helvete med spegelglas)
Mörk = klart visir

Är man keewl så kör man aldrig så långt att man inte kan planera det, tralierqueensistheshit.net

--------------------------------
Ska man se keewl ut på fiket så packar man upp sina Pierre Cardin, Guccis eller vad det nu är för dagen som legat i sitt skitsnygga fodral under kutsen.. Easy

De mörka jag kört med är så mörka så det känns som att köra på kvällen hela dan. Har Shoeis spegel på min XR-1000 nu och det är kanon.

Ljust = svart visir (Aldrig i helvete med spegelglas)

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025