Gubben har blivit galen!

Mina tips är:
- Suzuki SV 1000
- Yamaha XJR 1300
Ducati Monster är inte särskilt bra/trevlig att sitta bakpå så vitt jag vet, fast det var iofs ett tag sedan jag gjorde det.

Lycka till!

:)

- Över 100starka i maskin.
- Som äldst en 03'a
- En körmaskin. Man ska köra, inte åka med!
- Naket alt. halvkåpa.
- Twin (inget krav, men ett STORT plus).
- Det ska gå att åka två bekvämt.
- Ett maxpris på 60k, är det än billigare så är det bättre.
- Inget som är för "ungdomligt" typ SuperDuke eller en Motard osv.. Inte heller en SF R1'a osv.
- Måste finnas hos handlare inom 20mil från Sthlm då provkörning ska ske i helgen.

Speed Triplen har nämnts, priset är kruxet...
Monster, samma priset...
Ingen av dem har någon höjdare till bönpall... dvärgväxt är ett minimi-krav...

Titta en gång extra på VTR-1000F Firestorm, det är en twin, sporttourer med ok bönpall, -01 och framåt har lite ergonomiska uppdateringar... Och du kan ganska lätt hitta en under 60k...

Last edited:
Säger som dom andra... häftig farsa du har, ge han kaffe på sängen till helgen o ta me han o provkör lite hojar, han köper garanterat nåt som kan (bräcka) sonen.: ):)
vadet ja; det har du ju förlorat i vilket fall som helst, han lär ju inte köpa nåt långsamt om han har provat din duke!!

Säger som dom andra... häftig farsa du har, ge han kaffe på sängen till helgen o ta me han o provkör lite hojar, han köper garanterat nåt som kan (bräcka) sonen.: ):)
vadet ja; det har du ju förlorat i vilket fall som helst, han lär ju inte köpa nåt långsamt om han har provat din duke!!

Långsamhet är inte BMWs främsta egenskap.

Det är väl klart att han ska ha en bumse, be honom testa k12 modellerna också:tummenupp

Innan du ens tipsar om annat tycker jag att du själv skall prova en sådan BMW, jag VET att du kommer att ändra dig!:yoparty

- Snygg (subjektivt, jag vet)
- Går betydligt bättre än många tror
- svänger likaså
- hög kvalitet
- bra andrahansvärde
- billig försäkring

Nu tycker ju jag att BMWn är ett bra val men skit i det!

Han tänker köpa en hoj med ABS, om du får honom att köpa en utan varpå han bromsar omkull hur skulle det kännas?
Alltså går alla hojar utan ABS bort enligt min mening.

Ny hoj=hoj med ABS.:tummenupp

Multistradan är skitkul att köra.
Tycker också, som många andra, att Monstret är ok.

Är det inte lite larvigt att döma ut en hoj som du inte ens har provkört (det är ju trots allt en riktig hoj och ingen custom), en hoj som dessutom om man läser lite recensioner på nätet, har fått väldigt goda omdömen av dom flesta?

Nu tycker ju jag att BMWn är ett bra val men skit i det!

Han tänker köpa en hoj med ABS, om du får honom att köpa en utan varpå han bromsar omkull hur skulle det kännas?
Alltså går alla hojar utan ABS bort enligt min mening.

Ny hoj=hoj med ABS.:tummenupp

ABS är till för bilar och klåpförare, hör inte hemma på en tvåhjuling :näsblod

Annars är beemern en klar gubbhoj, jag tror han blir nöjd med det valet och som andra redan har sagt så är det bra kvalitet, andrahandsvärde samt billig försäkring. Antagligen mindre stöldbegärlig än de flesta andra också då den är så jävla ful :D

ABS är till för bilar och klåpförare, hör inte hemma på en tvåhjuling :näsblod

Jag skulle vilja se hur många som i en trängd situation bromsar bättre utan ABS när det är blött eller på annat sätt lite tveksamt fäste. Efter att ha kört bromsövningar med några tusen personer kan jag nog säga att 99% inte ens klarar av att bromsa effektivare utan ABS på torrt underlag under kontrollerade former.

Att onödigtvis öka riskerna kanske är en del av tjusningen för vissa, är det då dom eller vi andra som är "klåpförare"?

Han kan få komma till Linköping och kika på min finfina Aprilia SL Falco -02.

Kalasfin hoj som inte ser ut som alla andra.
50000 vill jag ha.

Falco_02.jpg

// Andreas

900Hornet som har hela gubbpacketet att handla till den med väskor, ruta och allt de där som han kommer sakna på slagskeppet.

ELLER:

En Z750-1000 som är aningen busigare i utseendet :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP