GuessWho
Ny medlem
Fast samtidigt har jag fått visa leg på systemet emellanåt, så det kompenserar lite...![]()
Gött

Jag fick höra att jag var gubbe när jag var 18![]()
Ouch! Vissa har det inte lätt.
Här får du en virtuell kanelbulle @

Ditt jävla liggsår. Peter Siepen han är fan 47 år, 15 bast äldre än dig, men han jobbar på det. Han rakar sitt bröst, han lyfter skrot, han bär cowboyhatt. Du sitter där och luktar död hud och accepterar att du är 32.
Vet du hur gammal han kommer bli när han är klar?
Föresten, när du skrev inlägget, hoppade du studsmatta och skrev på Aj-Phåne eller SATT du ner? va va va?
Men, lite mer carpe diem (fånga dagen) skulle jag inte dö av. (Däremot kanske av att se Döda poeters sällskap).
Så lite rätt har du faktiskt.
Ähh. Sen e väll inte VFR 1200 en gubbhoj?![]()
I tidningsbilder ser den ganska klumpig ut. Men i verkligheten ser den klart bättre ut. Allt är väl relativt. Hojar som är mer touringinriktade, förberedda för packväskor osv är väl lite mer 'gubbhoj' än en ren sporthoj. Men jag gillar faktisk sporttouring hojar. Om man inte har plats/råd att ha ett dussin hojar så får man antingen kompromissa med val av hoj eller användningsområde.
Då köper jag hellre en hoj som är hyfsat bra på flera saker än att enbart köra rr bana eller enbart köra långtouring etc.
Ungar e grymt ärliga men ibland blir det tokigt.
Pathfinder, som fyller 40 på fredag, mötte en kvinna o hennes barn varvid ungen utbrister " hej pappa" (!?) varvid mamman generat svarade "ja det var ju faktiskt lite likt"
Jag tycker inte alls att du e gubbe![]()

Någon som är på min sida

Rolig och pinsam story. Om det fanns någon chans att han hade kunnat vara hennes pappa, om han ens bara legat med någon som är lik mamman så måste han hoppat till. Måste ju vara en chock att få reda på att man har barn som man inte vet om. Sen om han är glad eller inte efteråt är ju en annan femma (om det hade varit han som var pappan alltså).
Jag menade att du är inte speciellt gammal och inte speciellt bitter heller, eftersom du skojar om det.
Men tack för komplimangen.![]()
Du menar så...
Trodde först att du bara var dryg och så var du faktiskt lite fyndig.
*ställer mig i skamvrån*
Jag blev kallad fröken....![]()
Hade du den rosa ryggsäcken på dig då?

Får man gå med i den där gubbklubben?![]()
Reglerna är inte bestämda ännu. Får återkomma med det.
Annars får jag väl börja mer med utesälj för när man kommer till ett företag blir man ju kallad pojkspoling istället för farbror.![]()
Nej förresten, inga pojkspolingar i gubbklubben!

Hmm, deja vu kanske det är, men jag har läst liknande trådar väldigt många ggr =)
Kanske det, jag har missat dem iaf. Men jag är inte lika mycket (SH) veteran som du är.

Det kanske är lika gott att lägga sig ner och invänta döden?
Den som väntar på något gott...

Men du kan ju passa på att göra lite kul grejer under tiden.
(Var du på BKK Falkenberg i maj?)
Det största slaget mot självålderskänslan kom ändå förra sommaren när jag hjälpte en vän att flytta. Mitt i bärandet öppnas en port och ut kommer två fagra tösar av laglig ålder var av ena pratar i telefon. Chockad säger hon till den hon pratar med att: "Oj vi får vänta lite med att gå, det står män här och bär på saker".
MÄN?!Tom Sellec är en man! Jag var en pojkspoling på 25 utan varken bostad, brösthår eller pensionssparande, hur manligt är det???
Hahaha

Fast man låter ju betydligt bättre än gubbe, farbror och dyl.
Äh, du är inte speciellt gammal.
Tackar

Tack alla för era sköna kommentarer!