GuBBE !!!!!!!

Fast samtidigt har jag fått visa leg på systemet emellanåt, så det kompenserar lite... :-)

Gött :banana

Jag fick höra att jag var gubbe när jag var 18 :gråta

Ouch! Vissa har det inte lätt.
Här får du en virtuell kanelbulle @ :)

Ditt jävla liggsår. Peter Siepen han är fan 47 år, 15 bast äldre än dig, men han jobbar på det. Han rakar sitt bröst, han lyfter skrot, han bär cowboyhatt. Du sitter där och luktar död hud och accepterar att du är 32.

Vet du hur gammal han kommer bli när han är klar?
Föresten, när du skrev inlägget, hoppade du studsmatta och skrev på Aj-Phåne eller SATT du ner? va va va?

Men, lite mer carpe diem (fånga dagen) skulle jag inte dö av. (Däremot kanske av att se Döda poeters sällskap).
Så lite rätt har du faktiskt.

Ähh. Sen e väll inte VFR 1200 en gubbhoj?:va

I tidningsbilder ser den ganska klumpig ut. Men i verkligheten ser den klart bättre ut. Allt är väl relativt. Hojar som är mer touringinriktade, förberedda för packväskor osv är väl lite mer 'gubbhoj' än en ren sporthoj. Men jag gillar faktisk sporttouring hojar. Om man inte har plats/råd att ha ett dussin hojar så får man antingen kompromissa med val av hoj eller användningsområde.
Då köper jag hellre en hoj som är hyfsat bra på flera saker än att enbart köra rr bana eller enbart köra långtouring etc.

Ungar e grymt ärliga men ibland blir det tokigt.
Pathfinder, som fyller 40 på fredag, mötte en kvinna o hennes barn varvid ungen utbrister " hej pappa" (!?) varvid mamman generat svarade "ja det var ju faktiskt lite likt"

Jag tycker inte alls att du e gubbe :pannkyss

:kär
Någon som är på min sida :krama

Rolig och pinsam story. Om det fanns någon chans att han hade kunnat vara hennes pappa, om han ens bara legat med någon som är lik mamman så måste han hoppat till. Måste ju vara en chock att få reda på att man har barn som man inte vet om. Sen om han är glad eller inte efteråt är ju en annan femma (om det hade varit han som var pappan alltså).

Jag menade att du är inte speciellt gammal och inte speciellt bitter heller, eftersom du skojar om det.

Men tack för komplimangen. :)

Du menar så...
Trodde först att du bara var dryg och så var du faktiskt lite fyndig.
*ställer mig i skamvrån*

Jag blev kallad fröken.... :gnissla:3freak

Hade du den rosa ryggsäcken på dig då? :-p

Får man gå med i den där gubbklubben? :gnissla

Reglerna är inte bestämda ännu. Får återkomma med det.

Annars får jag väl börja mer med utesälj för när man kommer till ett företag blir man ju kallad pojkspoling istället för farbror. :tummenupp

Nej förresten, inga pojkspolingar i gubbklubben! :tummenupp

Hmm, deja vu kanske det är, men jag har läst liknande trådar väldigt många ggr =)

Kanske det, jag har missat dem iaf. Men jag är inte lika mycket (SH) veteran som du är. :arsele

Det kanske är lika gott att lägga sig ner och invänta döden?

Den som väntar på något gott... :P
Men du kan ju passa på att göra lite kul grejer under tiden.
(Var du på BKK Falkenberg i maj?)

Det största slaget mot självålderskänslan kom ändå förra sommaren när jag hjälpte en vän att flytta. Mitt i bärandet öppnas en port och ut kommer två fagra tösar av laglig ålder var av ena pratar i telefon. Chockad säger hon till den hon pratar med att: "Oj vi får vänta lite med att gå, det står män här och bär på saker".
MÄN?! :mad: Tom Sellec är en man! Jag var en pojkspoling på 25 utan varken bostad, brösthår eller pensionssparande, hur manligt är det???

Hahaha :D
Fast man låter ju betydligt bättre än gubbe, farbror och dyl.

Äh, du är inte speciellt gammal.

Tackar :banana :tummenupp

Tack alla för era sköna kommentarer! :tummenupp :tummenupp

Dagen jag fyllde 25 så tog jag pendeln för att träffa några kompisar. Mittemot mig satt en liten unge tilsammans med sin mormor. Ungen var lite sprallig och satt och dinglade med benen. Då säger mormorn till ungen "Akta så att du inte sparkar farbrorn"
Tjerring:4skrika

Man är inte äldre än man känner sig...

Var på gymmet här om dagen och tränade för första gången efter sommaruppehållet så nu har man gubbstuket ordnat. Har svårt att ta mig i och ur bilen. Fan, bara att resa sig från en stol är jobbigt. Gubbstönar så fort man ska röra på sig. :näsblod :träningsvärk

Men lite mysigt är det.

Jag har inte läst den här tråden innan, men halkade in.
Jag ser ut som ett barn, trots mina 37 år.
Men när jag var 24 blev jag kallad farbror av en (förvisso välvillig) mamma.
Det var ingen picnic.
Nu är det mest bara roligt, faktiskt.
Jag får visa leg på systemet 8 ggr av 10.
Men jag vet inte om jag tror att det är bra...:va

Era gubbiga gnällspikar!!

Karlar blir ju bara än mer attraktiva med åldern! :pussa

Vi kvinnor får bara fler vårtor på träskpadderyggen, släpper fler gråa fjädrar ur rugguggleskruden eller skrumpnar ihop som ett surkart i solen! :arsele

Era gubbiga gnällspikar!!

Karlar blir ju bara än mer attraktiva med åldern! :pussa
Ere så??!?!? Säääkert ?!?!? :confused:

Vi kvinnor får bara fler vårtor på träskpadderyggen, släpper fler gråa fjädrar ur rugguggleskruden eller skrumpnar ihop som ett surkart i solen! :arsele

Har du märkt det på dig själv Lr ?
Brukar du ligga i solen å "skrumpna"? Själv "skrumpnar" ( vissa delar iaf) jag bara i riktigt kallt vatten.:gnissla

Inte för att det blir så stor fysisk skillnad ,men ändå! :rolleyes:

Har du börjat få ....."Svallningar" (hetere så? ) :krama

Ere så??!?!? Säääkert ?!?!? :confused:

Har du märkt det på dig själv Lr ?
Brukar du ligga i solen å "skrumpna"? Själv "skrumpnar" ( vissa delar iaf) jag bara i riktigt kallt vatten.:gnissla

Inte för att det blir så stor fysisk skillnad ,men ändå! :rolleyes:

Har du börjat få ....."Svallningar" (hetere så? ) :krama

Svallningar:hihi jomenvisstserru

en polare som var på bio för någar år sedan (då 24) sa till ett gäng fjortistjejer på raden framför som höll på och väsnades.

dom blev tysta, kröp ihop sinsimellan och viskade "jävla gubbjävel" högt nog att polaren skulle höra det.. han blev helt knäckt, pratar fortfarande om det (nu 28) :tungan

Jag kör Blackbird och enligt kamraterna kommer jag bli först med Gw.
Nyfyllda 27 år.
Får jag vara med i klubben?

Snuskgubbe kan nog ta rätt hårt också....
Ha ha ha! Allt är relativt! :tummenupp

Jag får visa leg på systemet 8 ggr av 10.
Men jag vet inte om jag tror att det är bra...:va
Har en kompis som skrattar åt mig för att jag alltid får visa leg. Fast jag skrattar tillbaka eftersom hon aldrig behövt visa, inte ens som 20-åring! :hihi

De bara kanske kollar så att du inte är omyndighetförklarad :va
Ha ha ha! Precis, han får inte va en myndighet! :D

På tal om gubbjävel :D

[YOUTUBE-ID]axLtspIgtvU[/YOUTUBE-ID]

Att en liten unge säger det är väl inte så farligt. Som när en kund undrar om man ska ha 40-års fest fast man fyllde 30 :-(

I och för sig gjorde jag ett test där man skulle se sin mental ålder med vuxen poäng och skit där blev jag 47.

När jag och mina systerdöttrar var yngre så tyckte de att jag var som en storebror för dem. Men lagom när de började bli 15-16 år så blev det av någon anledning plötsligt viktigt att kalla mig för "morbror" istället. :mad: Fan vad gammal jag kände mig på direkten.

Gubbe har jag dock inte blivit kallad för än (så att jag har hört det i alla fall).

När jag och mina systerdöttrar var yngre så tyckte de att jag var som en storebror för dem. Men lagom när de började bli 15-16 år så blev det av någon anledning plötsligt viktigt att kalla mig för "morbror" istället. :mad: Fan vad gammal jag kände mig på direkten.

Gubbe har jag dock inte blivit kallad för än (så jag har hört det i alla fall).

"Mobbo Jens!" är kanske det finaste jag hört. Från en helt fantastiskt vacker människa.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8