Jo så måste det vara för vi som INTE skenförsäkrar förlorar ju absolut ingenting på att våra premier blir dyrare...ozto skrev:Förlorarna på skenförsäkringar då borde ju inte vara hojåkarna utan aktieägarna!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo så måste det vara för vi som INTE skenförsäkrar förlorar ju absolut ingenting på att våra premier blir dyrare...ozto skrev:Förlorarna på skenförsäkringar då borde ju inte vara hojåkarna utan aktieägarna!
Majoriteten på detta forum(inte jag självhållundan skrev:Måhandä. Det förekommer MYCKET skenförsäkring, garanterat.
Det är bara vissa som inte har vett på att det kanske är aningen korkat att skryta/fråga/diskutera det på ett forum där majoriteten är ägare av motorcyklar.
Turture skrev:Majoriteten på detta forum(inte jag själv) tycker även att det är ok att köra bakhjul,framhjul,pressa tider på allmän väg,köra ifrån snuten,osv,osv.med klotning som utgång men det tycker majoriteten bara är coolt samtidigt som det i allra högsta grad påverkar våra premier.
Bara en tanke.
Det ska absolut inte stickas under stolen.Turture skrev:Majoriteten på detta forum(inte jag själv) tycker även att det är ok att köra bakhjul,framhjul,pressa tider på allmän väg,köra ifrån snuten,osv,osv.med klotning som utgång men det tycker majoriteten bara är coolt samtidigt som det i allra högsta grad påverkar våra premier.
Bara en tanke.
Det finns moppefuckon överallt.mikal skrev:Det finns ju besserwissrar överallt![]()
newstead skrev:Båda i kombination?
Nej det menar jag inte men i kombination så påverkar dom nog som mest.custe skrev:Det va ju inte riktigt frågan, eller bidrar dom lika mycket menar du?
newstead skrev:Nej det menar jag inte men i kombination så påverkar dom nog som mest.
Ex.
Faktor A påverkar med 10% och faktor B påverkar med 20%.
A*B=32%, dvs. tillsammans påverkar dom med 32%
Obs. siffrorna är helt tagna ur luften, jag använde dom bara för att förklara mitt påstående.
Dom bör man dissa... och helst pissa på! Det gäller väl även bedrägerier.custe skrev:Okej! Då förstår jag, du svarade inte på min fråga, men jag förstår självklart vad du menar att två saker bidrar med en viss %. Sen har vi ju stölder också, men dom som snor motorcyklar e vi ju också rätt bra på att dissa här inne...
ozto skrev:En sak till, är inte dom flesta försäkringsbolag aktiebolag? Och då med ett vinstsyfte!
Förlorarna på skenförsäkringar då borde ju inte vara hojåkarna utan aktieägarna!
Håller med helt och hållet. Jag vet jag e lite dryg med mina inlägg men det jag vill peka på är att som sagt många på detta forum har lite dubbelmoral. Jag kan väll inte påstå att jag håller hastigheten jämt och ständigt men jag lägger inte heller energi på att gnälla på folk som inte gör som jag vill. När jag ser den 111 tråden om skenförsäkring denna månaden så bryr jag mig helt enkelt inte om att läsa den. Man kan ju faktiskt välja vad man läser. Ge varandra lite tips och idéer (på ett trevligt sätt) om vad som kan gå fel vid skenförsäkring, eller som Maria hur man kan göra på ett annat sätt för att hålla ner kostnaderna. Man behöver inte kalla varandra för moppefuckon mm.newstead skrev:Dom bör man dissa... och helst pissa på! Det gäller väl även bedrägerier.
custe skrev:Man behöver inte kalla varandra för moppefuckon mm.
Dubbelmoral är bra, annars skulle det inte finnas någon att hacka på i såna här trådar. Jag håller alltid hastigheten och har aldrig kört fortare än 70 med min hoj... inte ens på motorväg. Marias inlägg var en riktig moralkaka som...custe skrev:Håller med helt och hållet. Jag vet jag e lite dryg med mina inlägg men det jag vill peka på är att som sagt många på detta forum har lite dubbelmoral. Jag kan väll inte påstå att jag håller hastigheten jämt och ständigt men jag lägger inte heller energi på att gnälla på folk som inte gör som jag vill. När jag ser den 111 tråden om skenförsäkring denna månaden så bryr jag mig helt enkelt inte om att läsa den. Man kan ju faktiskt välja vad man läser. Ge varandra lite tips och idéer (på ett trevligt sätt) om vad som kan gå fel vid skenförsäkring, eller som Maria hur man kan göra på ett annat sätt för att hålla ner kostnaderna. Man behöver inte kalla varandra för moppefuckon mm.
newstead skrev:Dubbelmoral är bra, annars skulle det inte finnas någon att hacka på i såna här trådar. Jag håller alltid hastigheten och har aldrig kört fortare än 70 med min hoj... inte ens på motorväg. Marias inlägg var en riktig moralkaka som...
[Ironiff]
Ironiknappen hade fastnat inne.
Maria hade ett bra inlägg. Du har rätt, man behöver inte läsa såna trådar. Jag håller inte heller alltid hastigheten. Och man behöver inte kalla varandra för moppefuckon. MEN, ibland går det inte att låta bli...![]()
Grattiscuste skrev:Jag joinade sporthoj en månad efter dig och jag lovar jag har inte kallat någon för något nedvärderande än, men jag kanske bara e väldigt tråkig
Ha det gott
![]()
sandstream skrev:Någon mer än jag som tycker att det är helt sanslöst att folk räknar upp alla hojar de någonsin ägt inklusive vem de har sålt dem till under sin avatar?
Tacknewstead skrev:Grattis![]()
pini skrev:ger 1000 spänn i månaden halvförsäkrad för min r1 så du kan ju ta de i åtanke när du försäkrar din mc om du bara åker några månader så kan de ju va alternativ å ta den på dej själv
angåennde frågan om skenförsäkrar å dom idioter som kör över sina begränsingar
tror de e samma folk som skenförsäkrar som också krashar!!!!!!!!!!!!!!!
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |