gubbar i hatt!!!!!!!

Ok, för att sammanfatta tråden så här långt;


Vi har en omkörning under möte som slutar i diket.
Vi har en bakhjulskörning vid påfartsvägar/korsningar som nästan slutar i en bil.
Vi har en 'gena på insidan genom korsning' som slutar på trottoaren.

Inget av dessa fall verkar vara förarens fel utan det är genomgående någon annan som har ansvaret.

Kör man 80 på 90väg så är man ansvarig för dem som försöker köra om, de kan nämligen bli upprörda och tappa tålamodet
Har jag missat något?
Hahahaha, klockren analys :tummenupp

Denna tråd bevisar tyvärr ÅTERIGEN att begåvningsreserven hos många här är ganska låg. Problemet blir ju då att eftersom den reserven är så låg så kommer dessa personer ändå inte att kunna förstå problematiken med deras agerande.

I övrigt så undrar jag fortfarande vad som är värst och farligast i trafiken, en gammal gubbe i hatt eller en ung omogen grabb i integralhjälm.
 
I övrigt så undrar jag fortfarande vad som är värst och farligast i trafiken, en gammal gubbe i hatt eller en ung omogen grabb i integralhjälm.

Ja, statistiken över olyckor och döda ger väl ett entydigt svar på detta, åtminstone på vilken grupp som är mest farlig för sig själva (inte gubbarna då).
 
Ok, för att sammanfatta tråden så här långt;


Vi har en omkörning under möte som slutar i diket.
Vi har en bakhjulskörning vid påfartsvägar/korsningar som nästan slutar i en bil.
Vi har en 'gena på insidan genom korsning' som slutar på trottoaren.

Inget av dessa fall verkar vara förarens fel utan det är genomgående någon annan som har ansvaret.

Kör man 80 på 90väg så är man ansvarig för dem som försöker köra om, de kan nämligen bli upprörda och tappa tålamodet eftersom de måste om och är därigenom utan ansvar.


Har jag missat något?

:tummenupp :D :D :D :)
Så bra att någon vänlig själ kunde sammanfatta vad det är för regler som gäller i trafiken, som gubbe är det ju annars lätt att blanda ihop det som gäller, med det som står i lagen. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag har ett annat problem jag skulle vilja ta upp på forumet.
När jag är ute och åker bil brukar jag ha mössa. Är det godkännt eller måste
jag köpa en riktig hatt?
 
3049680 :tummenupp :D :D :D :)
Så bra att någon vänlig själ kunde sammanfatta vad det är för regler som gäller i trafiken, som gubbe är det ju annars lätt att blanda ihop det som gäller, med det som står i lagen. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag har ett annat problem jag skulle vilja ta upp på forumet.
När jag är ute och åker bil brukar jag ha mössa. Är det godkännt eller måste
jag köpa en riktig hatt?
Mössa är okej, men köper du en riktigt hatt får du även lämna körkortet till vv. :mad:
 
Mössa är okej, men köper du en riktigt hatt får du även lämna körkortet till vv. :mad:

Tack för svaret. Känns ju tyvärr som ett trist alternativ.
Jag har en skärmmössa också, den kanske kan räknas som hatt?? Det är
någon text på den, har för mig att det står "moppefuckon suger" på den.
Det borde väl fungera? va?
 
3049696 Tack för svaret. Känns ju tyvärr som ett trist alternativ.
Jag har en skärmmössa också, den kanske kan räknas som hatt?? Det är
någon text på den, har för mig att det står "moppefuckon suger" på den.
Det borde väl fungera? va?
Jodå den fungerar (jag tar iaf. inte åt mig av moppefuck texten :banana )
 
Är det inte bättre du ser dig för innan du leker? :rolleyes:

Assåå... bara undrar varför man drar upp på slangen med bilar framör sig?

Åkte några hundra meter på bakhjulet i 50-60km/h på en 70 sträcka, så jag drog knappast upp den framför bilen.

Gabor, Dal-Mausen, BeBe, samzon

"gubben" gjorde lika mycket fel som jag gjorde, han hade kunnat skapa en olycka. Kan garantera att han svängt ut även om jag så kört på 2 hjul.

Och den som klagade på att jag inte skulle synas, hade gubben kollat hade han sett mig. Ni vet inte hur vägen/situationen var exakt..
 
Citat H3dlund:
"Senast igår träffade jag på en sån där, några bilmuppar på jobbet som inte trodde på mig att jag kunde åka på bakhjulet med Hondan. Man måste nog vara blind för att missa det iaf, hade gula arbetsbyxor och arbetsjacka, vit hoj och helljuset på. Så jag drar ut på "storvägen" och drar upp den påbakhjulet.

Så svänger en gubbfan ut ungefär 10m framför mig. Var inte många meter från att smälla in i sidan på honom. Var såå sugen på att dra en spark i sidan på bilen. "

Så du anser att du hade BRA koll på situationen? Eller är det så att DU missbedömde? Eller saknades begåvningsreserven så mycket att du inte förstod att en bil faktiskt kan köra ut framför en hoj? Du har aldrig hört tals om det "fenomenet" kanske???
 
Åkte några hundra meter på bakhjulet i 50-60km/h på en 70 sträcka, så jag drog knappast upp den framför bilen.

Gabor, Dal-Mausen, BeBe, samzon

"gubben" gjorde lika mycket fel som jag gjorde, han hade kunnat skapa en olycka. Kan garantera att han svängt ut även om jag så kört på 2 hjul.

Och den som klagade på att jag inte skulle synas, hade gubben kollat hade han sett mig. Ni vet inte hur vägen/situationen var exakt..

orka :rolleyes: ...folk ser ju fan inte ens bilar å svänger ut, hur tror du att någon ska se en mc på bakhjulet ...ge dig någongång.

Men fortsätt å kör på slangen å bli förvånad att ingen ser dig...:rolleyes:
 
Varför körde du inte fortare än 30 ?? på en huvudled också !
Du borde inte få ha körkortet kvar

Det var en bil som låg ca 10 meter framför mig som låg i 30 och därav åkte jag inte fortare.

Edit: Det var på en 50 sträcka.
 
Last edited:
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Back
Top