GTA San Andreas till PC? Nån som hittat fungerande?

Tjoo. Jag köpte spelet igår och har precis installerat det och allt funkar bra förutom styringen av gubben. På tex Vice city, om man rör musen i walk läge så rör sig gubben höger vänster men i San Andreas så snurrar man runt gubben så drar jag musen åt höger ser jag gubben från högersida, likadant när man kör bil och rör musen så ser man i annan vinkel. Kan man få kontrollerna som i Vice city? Som det är nu så suger det som fan enligt mig. Har väntat på spelet till PC just för att man kan styra med musen som i Vice City. Stor besvikelse om det inte går att göra nått åt det :( Har inte hittat nått i configurationen om detta mer än att man kan styra fordon med musen men det blir fel det med :(

Evil M skrev:
Tjoo. Jag köpte spelet igår och har precis installerat det och allt funkar bra förutom styringen av gubben. På tex Vice city, om man rör musen i walk läge så rör sig gubben höger vänster men i San Andreas så snurrar man runt gubben så drar jag musen åt höger ser jag gubben från högersida, likadant när man kör bil och rör musen så ser man i annan vinkel. Kan man få kontrollerna som i Vice city? Som det är nu så suger det som fan enligt mig. Har väntat på spelet till PC just för att man kan styra med musen som i Vice City. Stor besvikelse om det inte går att göra nått åt det :( Har inte hittat nått i configurationen om detta mer än att man kan styra fordon med musen men det blir fel det med :(

Optitions > controll-nåt > gubb-controll > inverted mouse controll. Ungefär något sådant där tror jag det var. :tungan

Tjet skrev:
Optitions > controll-nåt > gubb-controll > inverted mouse controll. Ungefär något sådant där tror jag det var. :tungan

Hur står det till med engelskan egentligen...? Inverted fungerar så att om du drar musen uppåt åker kameran neråt istället för vise versa.(används ofta om man kör flygplanssimulatorer)

Det du ska göra är att kryssa i rutan "steer with mouse" under "mouse settings", då kommer gubben och inte kameran att styras med musen.

Spiken skrev:
Hur står det till med engelskan egentligen...? Inverted fungerar så att om du drar musen uppåt åker kameran neråt istället för vise versa.(används ofta om man kör flygplanssimulatorer)

Det du ska göra är att kryssa i rutan "steer with mouse" under "mouse settings", då kommer gubben och inte kameran att styras med musen.
Precis vad jag fundera på, inverted mus betyder ju just det som du beskriver spiken. Men när jag testa Steer with mouse så blev det inte som jag ville i alla fall. Hmmm får testa i morgon, är på fest just nu :) meddelar hur det gick i morgon kväll när jag pignat till.

Kontrollen när man rattar diverse fordon är såklart överlägsen om man använder handkontroll. Försök att sätta en 10 min wheelie med tangentbord! :) Är det någon som vet vad det är för skillnadet mellan ps2 och pc-versionen förutom det grafiska? Nya uppdrag t.ex.?

Spiken skrev:

Aha, så går det när man skriver innan man tänker. Tog för givet att det var samma problem som jag fix justera iordning.

Har nu spelat ett par timmar och börjar vänja mig vid att inte gubben följer med runt när man står stilla och rör på musen så som gubben gjorde i tex Vice City. Lite jobbigt bara när man kör bil för jag sitter med höger hand på musen och har handbromsen på höger musknapp, så så fort jag rör musen så antingen styr ju fordonet eller annars så vinklar man ju seende vinkel på fordonet beroende på om man har steer whit mouse eller inte.

En sak som inte var så skoj var att ljudet försvann helt nu innan jag sluta spela. Var bara ljud om man lyssna på radio i bilen. Hoppas verkligen ljudet är tillbaka nästa gång jag startar upp spelet.

Annars är jag skitnöjd med spelet, verkar riktigt skoj. Min dator funkar bra hittills i prestanda, inga lagg eller liknande och då har jag skapat trafikkaos mm för att testa hur det blir när det händer mycke på en gång :)

Jag sitter med en 2.4GHz, 512RAM, GeForce4 Ti4200 128MB kort. Funkar bra hittills i alla fall. Trodde inte det skulle funak så bra som det gör när man har läst vad spelet kräver.

:( mitt ljud försvinner helt efter någon timmes spelande. Bara radion som man hör nått från och när man har klarat ett uppdrag och det står hur mycke pengar man tjänat så är det ju någon musik där oxå. Lite störande, det börjar med att vapnen låter dovare sen försvinner ljudet helt. Har ett köpt spel från butik. Mitt ljudkort är integrerat i moderkortet och jag vet inte vad det är för nått för eventuell uppdatering :-/ Jaja, det är ju bara att gå ur spelet och starta upp det igen så funkar ljudet igen.

En liten miss med spelet är ju att man lätt tar sig förbi avspärringarna till dom andra städerna innan dom blir upplåsta, bara hoppa i vattnet och simma. Klättra in på flygplatsen över staketet i Las Venturas och tog ett flygplan och flög runt med :) Coolt att hoppa fallskärm oxå :)

Evil M skrev:
:( mitt ljud försvinner helt efter någon timmes spelande. Bara radion som man hör nått från och när man har klarat ett uppdrag och det står hur mycke pengar man tjänat så är det ju någon musik där oxå. Lite störande, det börjar med att vapnen låter dovare sen försvinner ljudet helt. Har ett köpt spel från butik. Mitt ljudkort är integrerat i moderkortet och jag vet inte vad det är för nått för eventuell uppdatering :-/ Jaja, det är ju bara att gå ur spelet och starta upp det igen så funkar ljudet igen.

En liten miss med spelet är ju att man lätt tar sig förbi avspärringarna till dom andra städerna innan dom blir upplåsta, bara hoppa i vattnet och simma. Klättra in på flygplatsen över staketet i Las Venturas och tog ett flygplan och flög runt med :) Coolt att hoppa fallskärm oxå :)

Jag har också ljudproblem, riktigt irriterande... Hade vart gott om någon hade en lösning på detta!!!

Jag har ett riktigt jobbigt problem. Jag kan inte komma in i bilar mm som kräver att man trycker Enter eller F. Det händer inte ett skit när jag trycker på knapparna för att öppna bildörrar mm. Trycker jag på Esc så man kommer ut i menyerna och sedan går tillbaka in i spelet så hoppar gubben in i bilen men det går inta att köra iväg :( och för att kunna komma ur bilen måste jag trycka Esc igen så jag kommer ut i menyerna och sedan tillbaka in i spelet. Allt annat funkar som det ska förutom just Enter.

Har installerat om spelet helt och tagit bort alla save filer så jag har startat om från början, men inget hjälper. Har testat med ett annat tangentbord.

Blir ju lite less om jag säger så.

Någon som har nått tipps?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP