GSXR750R Startar EJ Hjälp...

coisa

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
Yamaha FZR 1000, Suzuki GSX750R, SeaDoo Bombadier
Hojen startar inte för mig...

Har testat det mesta...

Fyllt på med soppa, Soppa pumpen fungerar, Startmotor går runt

Någon som har någon idé...

//Coisa

P.s. Någon som vet vad WP Suspension om det är bra eller? D.s.

Har den stått länge? (skitiga gasare?) Kompprov? Gnista? svart att säga ngt med så knapp info!

WP suspension är bra vad jag vet. Är det märke ktm använder sig av.

Vad vill du veta mera om, jag har talat om för lite...

Andreas7902 skrev:
Har den stått länge? (skitiga gasare?) Kompprov? Gnista? svart att säga ngt med så knapp info!

Som sagt... Har den stått länge? Då kan det bli rätt så ordentligt med skit i förgasarna... Ville den bara inte starta en dag? Gnista? Kompression? Kolla om den tänder med hjälp av startgas?

Nej, den har inte stått länge, fungerade förra veckan... startar ej med startgas... ingen gnista...

//Conny

Andreas7902 skrev:
Som sagt... Har den stått länge? Då kan det bli rätt så ordentligt med skit i förgasarna... Ville den bara inte starta en dag? Gnista? Kompression? Kolla om den tänder med hjälp av startgas?

Är inte så hemma på vilka olika system för tändning som används på olika hojar... Men felet är antagligen ngt elektriskt på styrningssidan... Men du har provat de mest uppenbara orsakerna kan jag tro! Dvs. kolla med andra stift, ingen dödare som är till, kabel som är lös osv... Enkla och dumma grejor, men lätt att missa när det blir ngt fel! Vet av egen erfarenhet!

Japp... har kollat dödaren... bytte stift...

Ofta brukar det kunna vara "enkla" saker... men har testat allt... får väl gå och köpa ny tändmodul för att testa om man inte kan mäta upp modulen som jag har... (jag har skruvat bort allt för att jag vet inte hur tändmodulen ser ut)

Andreas7902 skrev:
Är inte så hemma på vilka olika system för tändning som används på olika hojar... Men felet är antagligen ngt elektriskt på styrningssidan... Men du har provat de mest uppenbara orsakerna kan jag tro! Dvs. kolla med andra stift, ingen dödare som är till, kabel som är lös osv... Enkla och dumma grejor, men lätt att missa när det blir ngt fel! Vet av egen erfarenhet!

Låter både dyrt och jobbigt! Om du hade ett kopplingsschema så skulle det vara relativt enkelt att metodiskt kolla upp matnignar till spolar, tändmoduler etc... Kolla att alla signaler mm finns där innan man rusar på en nu modul! Kan ju vara 100 andra saker förutom modulen...

Jo, det är sant... skall kolla imorgon annars blir det, allt nytt...

Andreas7902 skrev:
Låter både dyrt och jobbigt! Om du hade ett kopplingsschema så skulle det vara relativt enkelt att metodiskt kolla upp matnignar till spolar, tändmoduler etc... Kolla att alla signaler mm finns där innan man rusar på en nu modul! Kan ju vara 100 andra saker förutom modulen...

Jag har fått tag på verkstadshandbok nu! Ska kolla i den så kanske jag kan guida dig lite...

Bränn av tändstiften med gasol (körsbärsröda) och prova igen. Jag sätter en kopp kaffe på att den startar efter det.

Skall testa det oxå...

andersbrink skrev:
Bränn av tändstiften med gasol (körsbärsröda) och prova igen. Jag sätter en kopp kaffe på att den startar efter det.

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda