gsxr750 vs r1!!!

husan_650

stunner
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
retta 02:a, 600fs (stunt)
har planer på att köpa/byta till en r1:a typ 99:a eller gsxr750 -00 vad är bästa köp om man vill leka o ha kul????

mycket bakhjuls åka o lite stunts & bana blir de väll :D ???
finns några gixxer som vill byta mot min husa, som jag funderar på att göra, men inte veta!!! :gnissla har ni nu tips!!!! :tummenupp :tummenupp :Bugar

husan_650 skrev:
har planer på att köpa/byta till en r1:a typ 99:a eller gsxr750 -00 vad är bästa köp om man vill leka o ha kul????

mycket bakhjuls åka o lite stunts & bana blir de väll :D ???
finns några gixxer som vill byta mot min husa, som jag funderar på att göra, men inte veta!!! :gnissla har ni nu tips!!!! :tummenupp :tummenupp :Bugar

För att hjula m = R1

Bankörning Gixxer.

Men vad vet jag. :( jag kör ju honda, men det skulle vara mitt val

gsxr vs r1

Jag ägde tidigare en gsxr750 -00 samt en r1 -98. Hade med dem till bana och bytte fram och tillbaka.

Generellt tycker jag att GSXR:en är en bättre hoj. R1:an har lite pråmkänsla i jämförelse. Chassimässigt är GSXR:en bättre (trots att R1:an hade Öhlinsprylar), dessutom är den lättare. Jag kör fortare med gsxr:en än med r1:an på bana. Motormässigt är r1:an starkare, men jag är inte så förtjust i den "plötsliga" effektökningen vid pådrag. Det känns naturligtvis modernare med gsxr:ens insprutning jämfört med r1:ans förgasare. Ska du åka bana rekommenderar jag starkt att du väljer gsxr:en, även för gatåkning då den ger kvickare chassirespons och därför är roligare att köra.

För stunting har jag inte en aning, är inte så intresserad av det.

Mina hojar var inte original, de var generellt modifierade på de punkter där repektive hoj är "svagast" i jämförelse med "den andra".

Gsxr:
Akrapovic helsystem
PCII
K&N
Modifierat stötdämparlängd +5mm.
Kommentar: Trimkomponenterna ger en enorm skillnad i effekt.

R1:
Bos slipon
Öhlins bakdämpare, inställd +7mm i höjd
Öhlins gaffelfjädrar med dito olja och nyrenoverad gaffel
Öhlins styrdämpare
Raceutförande (dvs -10kg pga bortplockade lyktor osv)
Kommentar: Hojen var INTE rolig innan chassiprylarna var på plats OCH INSTÄLLDA!

Slutsats: Det är gsxr:en jag har valt att ha kvar....

/Stefan M

MEN en 750 får aldrig en litershojs fina vridmoment.
Det beror ju en hel del på hur man kör, en R1 kan jag tänka mig är lite mer avslappnande att köra eftersom den ju alltid orkar.
Tävling och gatåkning är nog rätt skiljt egentligen, provkör själv, det finns ju mängder av dessa hojar där ute.

Men är det inte lika bra tt skaffa en R1 direkt, så slipper han byta efter ett tag när han är less att det inte händer nå när han vrider på rullen

R1 Uffe skrev:
Men är det inte lika bra tt skaffa en R1 direkt, så slipper han byta efter ett tag när han är less att det inte händer nå när han vrider på rullen

äh snickeliding dumsnack, gsxr är en superfenomenal motorcykel, den är jättebäst.

får nog ta o prova lite gixxers, har redan provat 2 rettor!!! helt ok faktiskt!!!så kan man jämföra lite :banana lutar åt gsxr750 :tummenupp
bra att ni finns så man har lite att gå efter :tummenupp :D

R1 Uffe skrev:
...när han är less att det inte händer nå när han vrider på rullen

Ehh... Har du överhuvudtaget provat en 750 -00 eller nyare? Låter inte så!

Tycker min Gixxer känns vildare än ZX10'an.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT