Hej alla !!
Mitt problem är enligt följande:
köpte en hoj för 3v sedan (återfallsknutte efter 15år) och jag märkte att den liksom "stannade av" över 12k varv på 5:an o 6:an, den ville verkligen mera men "orkade" inte ?? detta blev iof inget problem då man ju inte kör så fort
men idag så varvade jag ut ordentligt och den blev efter ett tag väldigt orkeslös på alla växlar over 8k varv, har kollat på stiften och dom är ganska ordentligt vita samt ojämt nedsitna. har i nuläget rivit ner fuggarna och tänker byta stift samt bestycka upp fuggarna.
min fråga lyder: jag har 112,5 i main jet mao ganska orginal, fuggarna är mikuni 36
r ??
vad rekas jag välja istället, eller har någon annan kunnig guru något förslag ???
kan man göra förbättringar på tändningssidan, har läst lite om diverse tändförställar prylar ??
Gjort på maskinen är:
BMC luftfilter, V&H 4-2-1, samt V&H slipon.
Är lite frågande i denna stund eller är maskin kaputt ???
Bågen är en import från tyskland -99.
Mvh Magnus
Mitt problem är enligt följande:
köpte en hoj för 3v sedan (återfallsknutte efter 15år) och jag märkte att den liksom "stannade av" över 12k varv på 5:an o 6:an, den ville verkligen mera men "orkade" inte ?? detta blev iof inget problem då man ju inte kör så fort
min fråga lyder: jag har 112,5 i main jet mao ganska orginal, fuggarna är mikuni 36
vad rekas jag välja istället, eller har någon annan kunnig guru något förslag ???
kan man göra förbättringar på tändningssidan, har läst lite om diverse tändförställar prylar ??
Gjort på maskinen är:
BMC luftfilter, V&H 4-2-1, samt V&H slipon.
Är lite frågande i denna stund eller är maskin kaputt ???
Bågen är en import från tyskland -99.
Mvh Magnus
Last edited: