Janne L-P
Ny medlem
Tjena! Undrar bara hur mycket det skiljer mellan GSXR750-00 och 1liters maskinerna i prestanda? Och är det nån som vet hur mycket en GSXR750-00 ska toppa i mätarfart?
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
svampe skrev:Jag plågade upp min i 303 km/h. har även kört om R1'or i slutet på anderstorpsrakan, utan slipstream.![]()
uggla skrev:Går inte mätaren ut vid 299?![]()
2000 års modell. Den första icke-bullrumpiga GSXR med riktig ram och insprut, du vet.Silwer skrev:vadå första?
1985?
Mattias skrev:2000 års modell. Den första icke-bullrumpiga GSXR med riktig ram och insprut, du vet.
Silwer skrev:vag fråga, vilka litersmaskiner avses?
Dagens 180hk monster eller några äldre härken?
Tja, GSX-R 750 -04 är lite snabbare än litermaskinerna från -03 (utom GSX-R 1000 förstås)1. Det är ingen jätteskillnad men den märks. Det är ingen stor skillnad mellan 750 00 och 04. Resten kan du räkna ut själv.Janne L-P skrev:Tjena! Undrar bara hur mycket det skiljer mellan GSXR750-00 och 1liters maskinerna i prestanda? Och är det nån som vet hur mycket en GSXR750-00 ska toppa i mätarfart?
Janne L-P skrev:Tjena! Undrar bara hur mycket det skiljer mellan GSXR750-00 och 1liters maskinerna i prestanda? Och är det nån som vet hur mycket en GSXR750-00 ska toppa i mätarfart?
korvgubbe skrev:Sitter här och filosoferar... Är de födda på 80:talet mer nyfikna på toppfarter på hojar än äldre generationer? Min hoj toppar knappa 190 och den hoj jag lånat den senaste månaden ca 240 men jag har sällan eller i stort sett aldrig utnyttjat maskinerna till max.. vid 95% av åkningen räcker ju den prestandan mer än väl till... FÖr mig skulle det knappast vara toppfarten som avgjorde i valet mellan en 750 och en 1000+ .. snarare smidighet, körsätt, ekonomi och allt annat... men men.. jag kan inte svaret på din fråga.. satt bara här och filosoferade..
PacMan skrev:..men jag skulle aldrig låta toppfart avgöra vilken hoj jag skulle köpa..
Silwer skrev:korvgubben: just det om de födda på 80-talet har diskuterats en del
Nåt började hända då på nåt sätt![]()
Qwerty skrev:Detta är toppfarter för mej, båda cyklarna går fortare men inte med mej på...
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |