gsxr

Danne me Z1

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
Triumph Daytona 955
Är dt någon som vet vad efekten ligger på på en gixer1100 -88
och vad man ska ge för peng för en sådan?

Danne me Z1 skrev:
Är dt någon som vet vad efekten ligger på på en gixer1100 -88
och vad man ska ge för peng för en sådan?
effekt 128 hk i regbeviset, värde allt mellan 20000-30000 beroende på skick o utrustning, då besiktad o påställd.

Sålde nyligen min gamel för 25000:- , med RS 36, youshi kammar, portad topp, 4-1 nya däck och nybesiktad å skattad. orginal bruksskick och lite repig

Last edited:
.

enligt bike-beg-listan ska den ligga på 22" och privat runt 10% lägre!

men sen kanske efterfrågan kan driva upp priset.....

jensa

tassen skrev:
effekt 128 hk i regbeviset, värde allt mellan 20000-30000 beroende på skick o utrustning, då besiktad o påställd.
Oki jag har hittat en 88a med smidda kolvar rs40 fuggar 200mil sedan motor/växellåd renovering och han vill ha 19" för den.
Jag är inte så hemma på gixrar så jag vet ej om det är bra pris eller ?

Danne me Z1 skrev:
Oki jag har hittat en 88a med smidda kolvar rs40 fuggar 200mil sedan motor/växellåd renovering och han vill ha 19" för den.
Jag är inte så hemma på gixrar så jag vet ej om det är bra pris eller ?
vad har han gjort då ? är den besiktad,? däck-bromsar-drivpaket.kolla sånt också.

tassen skrev:
vad har han gjort då ? är den besiktad,? däck-bromsar-drivpaket.kolla sånt också.
Hmmm bromsar vet jag ej men den va avställd sedan två år däcken va frächa vet ej om dom kan hinna torka på två år men men. Allt funkade
Bromsarna kan ju inte va så dyra att renov. vid behov.
Fundrar på streetfighterbygge nån som vet om den ser bra ut avkåpad?

bgix skrev:
Alla 1100:or har egentligen ca 150 hästar på vevaxeln men är sedan "marknadsanpassade", ibland till mycket låga effekter.

Ett klassiskt recept för mer effekt är ett Vance & Hines SuperSport 4-1-system och 36-38 mm flatslideförgasare med individuella filter - så försök få med sådant om det finns till hojen du kollar på.
Men 19" är det ett bra grundpris trots att den är avställd

Bifogat

• gixer.JPG
    gixer.JPG
    42.5 KB · Visningar: 87
Last edited:
Om man säger så här. Om den rullar inte har för stora problem med en besiktning så är det klart värd 19´ typ alla cyklar med skapliga kubik är värda dom pengarna.

Kolla den HÄR, visst e den snygg!! (klicka på nicken) :rofl :tummenupp :rofl

Last edited:
Max 25000 för en gen.1-gixxer, det verkar som att priset ligger rätt på ditt objekt, om du kan leva med färgsättningen.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Max 25000 för en gen.1-gixxer, det verkar som att priset ligger rätt på ditt objekt, om du kan leva med färgsättningen.
Nu är det ju inte färgerna jag är intresserad av......motorerna verkar vara väldigt tacksamma att plåga :D :rofl

Back