Gsxr vs Supra

Jag vill inte ha den cykeln efter honom han körde varvstopppet som en indikation på att det var dax å´växla !

Dominator-Rocks skrev:
2365929 Jag vill inte ha den cykeln efter honom han körde varvstopppet som en indikation på att det var dax å´växla !

eh, och?

går det vrida ur en gsxr1000 för fullt på det sättet utan att få mer framhjulslyft än så :va men den kanske var slutkörd efter varvstopps varvandet :D

Last edited:
PD skrev:
2365941 eh, och?

går det vrida ur en gsxr1000 för fullt på det sättet utan att få mer framhjulslyft än så :va men den kanske var slutkörd efter varvstopps varvandet :D

Ja som jag skrev, jag vill inte köpa den hojen när han skall sälja den!
pga av att han använder varvstoppet som en växelindikator!

Vad är det som är oklart ?

Är det jag eller ser det där ut som Jordbrorakan??

Kanske även Potatoes Nikita som startar av hojjarna (i vilket fall HON inte har en pung som de kan köra in i)?

Dominator-Rocks skrev:
2365952 Ja som jag skrev, jag vill inte köpa den hojen när han skall sälja den!
pga av att han använder varvstoppet som en växelindikator!

Vad är det som är oklart ?

han kanske växlar där den axar som bäst :rolleyes:

som om nu hojen har maxeffekt vid tex 12 000rpm och varvstoppet är på 12200rpm ska han inte varva mer än till 8-10000 då eller, det är ingen dominator han åker på :)

min gamle suzuki drog som bäst när varstoppet gick in och förstörde det roliga

men jag får väl hålla med, skulle helst köpte en hoj som ingen någonsin ens haft igång :D

inte fan är det så farligt och dra upp hojen till varvstoppet när man axxxa som ett svin ;) den varvar ju inge mer när man når varvstoppet så vad är det och vara rädd för fan gasa tills det rasa sedan så sänker man skiten i ån :tummenupp

Lucius skrev:
2365956 Är det jag eller ser det där ut som Jordbrorakan??

Kanske även Potatoes Nikita som startar av hojjarna (i vilket fall HON inte har en pung som de kan köra in i)?

Det är Jordbrorakan!!!
Och det är lilla Tez som startade så inge pungkross där inte:D

sporTlovEr skrev:
2366031 Låt alla biltöntar se denna, varje fall de som tror de har en chans från stillastående, men är det bra trimmad bil och snabb roll-on högsta växeln då kan utgången bil en annan, fast det verkade vara en trött supra..standard kanske.

Vi hade ett race veckan innan med en k6a mot en birka bil, kan säga att det var ruggigt jämt men hojen vann tillslut.
Ang supran i filmen så sa han att det var ca 400 hk i bilen, jag personligen tycker den borde gått bättre då.

driverinblack skrev:
2366019 inte fan är det så farligt och dra upp hojen till varvstoppet när man axxxa som ett svin ;) den varvar ju inge mer när man når varvstoppet så vad är det och vara rädd för fan gasa tills det rasa sedan så sänker man skiten i ån :tummenupp

Tillverkaren har ju lagt varvstoppet just där för att det inte ska ta skada. hade det varit skadligt med att varva på det varvtalet som stoppet ligger på så hade man antagligen inte lagt det så högt...
Sen att det låter "illa" är ju en annan femma, men direkt skadligt är det inte.

valium skrev:
2366062 Garanterat.....hört att dom är rätt "slöa" original.

mmm:rolleyes: visst

400hk i en Supra är ju "bara" 70 mer än original och med 330hk är de ju knappast vassa. En BPU går bra men inte så bra att man blir imponerad.

Last edited:
DanL skrev:
2365664 Starter:n höll på att få en motorcykel i pungen!!:D :D
Ja har ingen pung!!!! MORR!!! Heter inte nikita heller, men modig e ja::yoparty

Last edited:
nitros skrev:
2366041 Vi hade ett race veckan innan med en k6a mot en birka bil, kan säga att det var ruggigt jämt men hojen vann tillslut.
Ang supran i filmen så sa han att det var ca 400 hk i bilen, jag personligen tycker den borde gått bättre då.

Tror du får hoppa upp 200 hk till om det skall gå jämt från start..tror en xt 600 skulle köra jämt med 400 hk bilen..

På "allmän" racing som de annordnade i Göterborg:va tror jag, med poliser o avstängd väg, så var de långsammaste mc:na snabbare än de snabbaste bilarna på 201 meter. Även en hälften halvmedioker förare kan komma iväg snabbt på mc med olika startmedoder, svårare att få bra start i en bil.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...