gsxr startar inte efter åverkan

• Thread starter Thread starter axelsson_vpg
  • Start date Start date

axelsson_vpg

Guest
Tjänare
jag har en GSXR 600 -01
Min hoj försökte nån fattilapp sno i helgen, nu är tändlåset åt h*****e. Fast ja fixade upp alla lösa delar i tändlåset med ståltråd och magnet, så jag får ner nyckeln! :tuttar

Nu är det så här att ja kan till och med vrida om nyckeln och lysen och grejjer funkar fint men den startar inte... startmotorn går osv... jag har nog ström i batteriet men jag tror att det är soppa pumpen som inte går igång efter som den inte låter som den brukar, ja ni vet hur den låter då man vrider till "on".

jag har mätt med multimeter men den visar på 1 av stiften att den får 12v.
jag har även kollat TO sensorn och den har inte hakat upp sig lr så.

vafan, ska ja måste köpa en ny pump lr är det kanske något stift som inte går i rätt i tändningen? Obs! nytt tändlås 3900 jag vill helst skippa de!

Med massa vänliga hälsningar osv!

Tjänare
jag har en GSXR 600 -01
Min hoj försökte nån fattilapp sno i helgen, nu är tändlåset åt h*****e. Fast ja fixade upp alla lösa delar i tändlåset med ståltråd och magnet, så jag får ner nyckeln! :tuttar

Nu är det så här att ja kan till och med vrida om nyckeln och lysen och grejjer funkar fint men den startar inte... startmotorn går osv... jag har nog ström i batteriet men jag tror att det är soppa pumpen som inte går igång efter som den inte låter som den brukar, ja ni vet hur den låter då man vrider till "on".

jag har mätt med multimeter men den visar på 1 av stiften att den får 12v.
jag har även kollat TO sensorn och den har inte hakat upp sig lr så.

vafan, ska ja måste köpa en ny pump lr är det kanske något stift som inte går i rätt i tändningen? Obs! nytt tändlås 3900 jag vill helst skippa de!

Har du inte försäkring?:confused:
halv räcker ju för att täcka skador vid stöldförsök..

hahaha näfan, jag hade ju inte det :S jag tror jag ska försäkra den då jag fixat den...

fundering

Har du kollat om du har gnista på tändstiftet?
Har inte en så ny hoj något skydd på tändningen oxå?

(Bara ett förslag)

Tjänare
jag har en GSXR 600 -01
.....

Kan inte nånting om just din hoj. Men jag har läst om min kawa att det sitter en säkring längst ner i tändlåset som ofta går sönder när någon försöker starta med skruvmejsel eller dyligt. Har för mig att just pumpen då inte får någon ström.

Någon kanske kan bekräfta detta eller rätta mig.

om du har startspärr på den så e d förmodligen den som gör att den inte startar!
Du måste nog tjacka ett nytt tändningslås å släcka felminnet,alltså uppsök en auktoriserad suzuki handlare,lycka till.:tummenupp

okej man tackar för svar och förslag. Det blir väll att prova med ett nytt tändningslås då. nån som vet om 750 gsxr -00 tändninslåset funkar på min gsxr 600 -01 ??

Det tror jag ska passa för det e samma modell på hojarna

jaao... jag kollade upp artikel nummret på min och 750 -00 det var samma artikelnummer så nog borde det passa...!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman