gsxr SRAD eller inte

Pejo skrev:
... Jämför utseendet på
Britten: http://predator.bikepics.com/pics/britten-v1000-97-bikepics-053632.jpg
Aprilia RS250: http://predator.bikepics.com/pics/aprilia-rs250-03-bikepics-103459.jpg

Modet kommer, modet går. Om några år kräks vi åt kantiga kawasakis istället.
Den intressanta frågan är istället ; Hur uppfattades SRAD'en när den kom ?
Men en sak är säker och det är att Britten är en ball knarr! :tummenupp
Själv tyckte jag inte alls om den där bakdelen när den kom. Men jag är väl för gammal antar jag. :D

Lilla_damen skrev:
en grej som jag inte begriper mig på, är varför SRAD modellerna har sån himla rund plastkåpa (där passagerarcutsen är) mot för de andra gixxers'erna..

det ser ju så klumpigt ut, gixxers som är så snygga annars... :näsblod

Dessutom skulle inte jag med mina korta ben för mitt liv kunna kasta över benet när de är den där srad-bakdelen på... :huvet
Finns det något du skriver här då du inte grämer dig över din längd, gå vidare...
Sen så når du väl ner till fotpinnarna, räcker inte det?

Imho..

Robban_C skrev:
Själv tyckte jag inte alls om den där bakdelen när den kom. Men jag är väl för gammal antar jag. :D

Följdfråga: Är det finare eller fulare med en SRAD med passagerarsadel ? Själv anser jag att SRADen med passagerarsadel är en ofullbordad design, oavslutad... inte ens en kompromiss, utan bara en avbruten design = skitfult. Jag åker aldrig med passagerarsadel om jag inte tvunget ska skjutsa.

Pejo skrev:
Följdfråga: Är det finare eller fulare med en SRAD med passagerarsadel ? Själv anser jag att SRADen med passagerarsadel är en ofullbordad design, oavslutad... inte ens en kompromiss, utan bara en avbruten design = skitfult. Jag åker aldrig med passagerarsadel om jag inte tvunget ska skjutsa.
Helt rätt. Då blir det fula ännu fulare. :)

CorbenDallas skrev:
Helt rätt. Då blir det fula ännu fulare. :)
Äh alla som tycker bullkutsen är ful har FEL! Tycker fortfarande att den är asball och fattar inte varför de började med dagens trista bakändar.

Johan skrev:
Äh alla som tycker bullkutsen är ful har FEL! Tycker fortfarande att den är asball och fattar inte varför de började med dagens trista bakändar.

UNDERSTÖDES IGEN!

Å man kan visst tycka fel... de e lite som smak... man har antingen samma smak eller fel smak :tungan

Minns att det var just bullbaken jag föll för när jag drömde om hojar som tonåring... när man stod på torget i stan å den ena killen me en vit/blå Gixxer 750 -98 kom... FAAAN, va den va snygg :tummenupp

Gix skrev:
UNDERSTÖDES! Jävligt bara att måsta åka hem å byta om man mitt i allt får för sig att skjutsa nån... :yoparty

Eller också får nån annan med en töntig hoj skjutsa. En riktig sporthoj är till för EN person. En passagerare är dödvikt.

Gix skrev:
Minns att det var just bullbaken jag föll för när jag drömde om hojar som tonåring... när man stod på torget i stan å den ena killen me en vit/blå Gixxer 750 -98 kom... FAAAN, va den va snygg :tummenupp

Bullbak är race, race är snyggt.

Pejo skrev:
Eller också får nån annan med en töntig hoj skjutsa. En riktig sporthoj är till för EN person. En passagerare är dödvikt.

Bullbak är race, race är snyggt.

UNDERSTÖDES!
:D

hållundan skrev:
Jag kommer få ett påslakaset med en SRAD 750 i julklapp. Nån som vill tjöpa?

:banana

Bifogar bild på nyinköpt påslakan. Med på bilden är min hjälm, som referens för storleksbedömning. Påslakanet bedöms ha stort samlarvärde. Jotex, 189 bagare.

Bifogat

• paslakan_SRADsm.jpg
    paslakan_SRADsm.jpg
    86.5 KB · Visningar: 57
Pejo skrev:
Bifogar bild på nyinköpt påslakan. Med på bilden är min hjälm, som referens för storleksbedömning. Påslakanet bedöms ha stort samlarvärde. Jotex, 189 bagare.

Häh... ack så barnsligt, men JÄVLA fräckt :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back