GSXR som låter som en V-twin

Faktum är att jag skulle vara ganska nöjd med någon av de egenskaperna, hade man fått det bästa från en v-twin hade jag visserligen varit lite förvånad...

Nix. Inget kompprov. Inte gjort det dels för att jag inte har utrustning till det samt att allt kom efter att jag plockat av förgasarna så tycker det verkar skumt att något sådant händer direkt efter det.




Vet att det kan gå lite kärvt och gnälligt när gummit inte är välinsmort. Vad jag däremot inte visste var att det även gällde hojar...
Så om jag förstått dig rätt så:
-Ta av bryggan igen.
-Kolla att alla gummin som håller förgasarna är hela och fin
-Kleta på vaseline
-Montera tillbakaförgasarna
Vad jag inte greppade var jag skulle stå på fotpinnarna för och med rätt tyngt på hela bryggan?!

När du trycker ner bryggan så är det lättare om man står på hojen och trycker rakt uppifrån så brukar det ploppa in lättare.
 
Vad jag inte greppade var jag skulle stå på fotpinnarna för och med rätt tyngt på hela bryggan?!

Haha...jag tänkte inte på att det var en gammelgixxer, de har ju förgasarna mer eller mindre horisontellt.
På lite nyare hojar pekar ju gasarna rakt upp, varför det är smart att stå så man kan hänga på gasarna med kroppstyngden.

Du får väl använda kofot/spett/svordomar som vanligt! :D
 
börja med att felsöka så innan du gör något mer. kolla hur tändstiften ser ut, då vet du direkt vilken cylinder som jävlas. att göra rent stften kan räcka ifall du fått flottörhäng förut.
 
Haha...jag tänkte inte på att det var en gammelgixxer, de har ju förgasarna mer eller mindre horisontellt.
På lite nyare hojar pekar ju gasarna rakt upp, varför det är smart att stå så man kan hänga på gasarna med kroppstyngden.

Du får väl använda kofot/spett/svordomar som vanligt! :D


Trodde jag hade missat någon revolutionerande metod att få på de förbannade förgasarna, men icke. Våld som gäller mao.
 
Problem solved.

Nytt stift på tvåan så gick den som förr. (och neddrevat från 40 till 47 så vart det tom framhjulslyft om man tröck på).

Var kan man hitta nya oringar till flottören (den ringen som tätar mot koppen) som inte kostar skjortan?
 
Häääärligt! :tummenupp För det mesta alltid något litet skitfel bara, men som kan göra en tokig! Så jag antar att du behåller moppen nu? ;-)

Problem solved.

Nytt stift på tvåan så gick den som förr. (och neddrevat från 40 till 47 så vart det tom framhjulslyft om man tröck på).

Var kan man hitta nya oringar till flottören (den ringen som tätar mot koppen) som inte kostar skjortan?
 
Häääärligt! :tummenupp För det mesta alltid något litet skitfel bara, men som kan göra en tokig! Så jag antar att du behåller moppen nu? ;-)

Tror faktiskt jag säljer ändå... Är nog sugen på en lite nyare (89-90/91 för 1100, 88-90 750). Men men...

Någon som är sugen på gsxren så dra iväg ett PMså kan vi nog komma överens om något
 
??

Varför låter min hoj så? Och varför går den inte nå vidare. Allt under belastning. Dvs körandes med växel i, ju mer belastning ju mer låter det. Inget direkt klipp i den heller. Kom plötsligt efter att jag haft av förgasarna (ej isär) så någonstans där bör problemet ligga, men vill ha lite teorier vad jag ska leta efter när jag börjar plocka. 1100 -87

Hade exakt samma för nån vecka sen, och de va som vanligt bara en flottör som fastnat i öppet läge, bara göra rent så funkar det men du får nog byta stift oxå. Lycka till
 
Back
Top