GSXr som bluddrar.

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Var och kollade på en GSXr 750 -88 idag. Den var väl helt okej förrutom att den bluddrade vid fullgas upp till 9000rpm på alla växlar. Vad kan vara fel? Hojen var väl okej för övrigt men den läckte ifrån en förgasare. Vill veta vad det kan vara sen skambuda på hojen om jag får reda på vad det är.

Vajsing på nålventilen så den flödar en förgasare. Kanske går rikt på den cylindern då? Eller så kan det vara en trasig tändhatt. (Synsk)

Det var inte så att den bluddrade när du slog av på gasen, utan den bluddrade även när du gav full gas.

Min bluddrar som bara den när man slår av på gasen mellan 3000 och 6000 varv. Men inte annars.

Jag har fått för mig att den går för snålt om den bluddrar (väldigt osäker :rodnar ).
Så mina gasare skall in på justering, eventuellt ombestyckning. Men erkänna att det låter lite tufft när den bluddrar.

Be att få kolla på tändstiften så ser du.

Observera att jag inte är säker på något av ovanstående, så du bör nog vänta på "oljekylds" utlåtande.

Hur svarade den förresten på gasen mellan 3000 och 6500 varv?

:hej

Last edited:
Hagster skrev:
Var och kollade på en GSXr 750 -88 idag. Den var väl helt okej förrutom att den bluddrade vid fullgas upp till 9000rpm på alla växlar. Vad kan vara fel? Hojen var väl okej för övrigt men den läckte ifrån en förgasare. Vill veta vad det kan vara sen skambuda på hojen om jag får reda på vad det är.

Du ska inte åka på fullgas, du ska åka mjukt och försiktigt i trafiken.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Vaknar den vid 9000? Bluddret släpper och den skjuter iväg?

Precis. Upp till 9000 bluddrar den titt som tätt sen så släpper det och den sticker som fan.

Sen skjuter den ordentligt när man motorbromsar.

Och ja Mattias, du måste vara synsk! :rolleyes: Tack för hjälpen BTW!

Sergeant: Den svarade hyfsat men den bluddrade hela tiden. Nja, det kanske låter fräckt men det var riktigt irriterande att köra med. :)

Last edited:
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...