gsxr / r1

Det skiljer GSX och tre nollor :tungan

Själv hade jag nog tagit Sukkan,
dels för att den enligt mig är lite snyggare,
dels för att yamaha har väl överlag högre förs.premier (eller har jag inbillat mig det?)

Maskin, Chassi osv -mässigt kan jag inte svara på.



Edit: fast yamahan ser ju iofs. bra ut den med.. jag vet inte :tomten



Har du provsatt/provkört dom?

det kan ju vara så att du sitter som skit på den ena och det isåfall avgör?
 
Last edited:
R1-03 kan man hitta vettiga försäkringar på. Hade en och betalade 700 kr/mån i halvförsäkring.
 
Oddjob man ska inte sitta skönt på sporthojjar, de ska bara gå fort o se bra ut.

Jag skulle nog ta sukkan utsende mässigt men r1an e fin den med. testa båda så har du nog svaret.
 
Aviation skrev:
2348450 Oddjob man ska inte sitta skönt på sporthojjar, de ska bara gå fort o se bra ut.

Jag skulle nog ta sukkan utsende mässigt men r1an e fin den med. testa båda så har du nog svaret.
Haha,

visst men lite dumt att ta hojen som du slår i knäet i styret på :rolleyes:
(inte för att det är någon risk, men lägg ner macho-attityden :D)
 
Har kört dem båda och ägde en Gixxer-03.

R1´an har nättare chassie som är lättare att slänga runt.
Gixxern känns stadigare och har helt klart den mosigare motorn.

Mitt tips: Tjacka Gixxern och sänk gaffelkronorna 5-8mm.
Har du långa ben bör du tåla smärta om du tar gixxern, benvinkeln är grymt skarp.

my 2 cent




hmmm...kollar man begpriserna på dessa hojar blir man ju mörkrädd...du kan få tjacka min ZX10R för de priserna vissa begär för en gixxer-03 med 2000mil på mätarn !
 
Last edited:
vad är rätt pris nu då till hösten ligger fan ganska högt inte många som är under 75 :(
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top