Nej jag undrade mest om när de behövs bytas rent generellt. Har ju ändå rullat ett par mil
4000 är inga mil på en gixxer (eller, med några få undantag, någon japansk motorcykel för den delen).
Bäst är att ha serviceintervallen på den, antingen den vanliga instruktionsboken eller hellre servicemanual. Men oljeringar byter man bara vid behov (höjd oljeförbrukning).
Olja + filter byter man varje gång man servar (och minst en gång per år), andra saker med fasta intervall är ventilspel, förgasarsync, byte av övriga vätskor ink olja i framdämparna. Vet du inte när detta har gjorts så är det kandidater till service. Bränsleslangen ska också bytas vart fjärde år och det är faktiskt behövt, min sprack på och började läcka på en -96a, höll på att kosta mig en bandag. Smörj alla wires (2* gas, choke, koppling). Smörjning på diverse pivåpunkter ska också göras (pedaler etc), Tändstift och luftfilter ska också bytas vid vissa intervall.
Andra saker som inte har fasta intervall men som ska kollas upp är drivpaket och bromsar, både belägg men även att skivorna inte blir för tunna (står stämplat tjocklek på originalskivorna), blir skivorna för tunna så går kolvarna längre ut ur ok än det är tänkt vilket sliter på packningar.
Men som sagt, skaffa en servicemanual och kolla exakt vad som ska göras vid vilka intervall, en billig investering (tyvärr följde min Haynes för SRAD gixxer med hojen när jag sålde den)