Gsxr k6 tokico bromsok!

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Hej, det är så att jag märkte att det var något skumt med min frambroms efter lite körning idag.. Visade sig att packboxen på en kolv hade gått så har beställt hem nya. Tänkte inte på det förens nu men på bromsok så brukar det sitta sprintar "fjädrar" vad man nu ska kalla det som trycker på belägget. Googlade lite flera som haft samma sak att det fattas på sina gixxer ( köpte min beg så vete fan om det suttit innan enl manualen så ska det sitta! )

Kollade priset på dem inget billigt direkt totalt överpris, har kört med detta ett tag såhär inte varit några konstigheter antar att dem inte gör så mycket? läste om att det bara är till för att minska missljud och att många kör utan för att få bättre kylning, vad säger ni om detta? På bilar har jag iaf alltid satt på dem är bilmekaniker dock ingen aning hur det är på hojjar ska jag köpa nya eller är det bara att skita i det sålänge man inte stör sig från lite missljud?

IMG_0848.jpg

Du kan köra utan. Jag har ev ett set extra och kan kolla imorgon

Du kan köra utan. Jag har ev ett set extra och kan kolla imorgon

Antog också att det skulle gå utan, har ju gjort det sen jag köpte hojjen inte kört jätte mycket men endel.. Det gör är väl mest till för att minska vibrationerna och missljud... Men skulle vara trevligt om du hade haft ett extra set!:yoparty

Påminn mig imorgon :rolleyes:

Ser att du bor i malmö, kanske lugnar dig lite trotts att det inte handlar om mycket pengar att Janos är en reko kille :) köpte nyligen en pryl av han om det var en ärlig och smidig affär.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back