gsxr går hostigt

• Thread starter Thread starter Gowrilla
  • Start date Start date

Gowrilla

Guest
köpte en omkullagd gsxr 750 04. ställde iordningen den och var en lycklig pojk.

men den går ej väl. den bluddrar och varvar inte alls som den ska.
pratade med nån meknisse, han sa nått om bränsletillförseln, och om nått filter som skulle sitta i tanken, vid den där avlånda saken som går genom tanken. som såg ut som en tehpåse. nått filter.(ursäkta mina noll kunskaper om nått) plockade ut den men fann ingen skl tehpåse.. så om det är så att jag saknar nått filter och därför får in dynga i förgasarn?

har ett akropovic system på men inget usb3. fast den kan ju inte sunka ihop så totalt bara för det. jag körde den ju i somras. funkade men var inte stabil.

jag kan ligga i en 150 så hostar den till och vill inte alls fortsätta acelerera..
har även bara kommit upp i dryga 200 med den.. går inge mer

ja någon som vet eller har en aning om vad problemet kan vara?

tacksam för kloka svar.
MVH gorillan

Leta upp en beggad soppapump, på suckor från -00-04 var det ett vanligt problem att filterkassetten blir igensatt. Du hittar ett grovfilter i botten av plattan som soppapumpen sitter monterad i, men det brukar vara själva kassetten som är full. En ny filterkasset kostar 4K, men en beggad pump kan man hitta för 1000-1500.

Nu har jag inte koll på hur soppapumpen ser ut på din hoj, men på min gixxer blev filtret igensatt, med exakt samma symptom som för dig. Jag köpte ett identiskt filter på Biltema. Jag gav 12-13kr för det, och den enda skillnaden var att det var i plast och mycket lättare :tummenupp

ållrajters!
nu har man lite mer skinn på näsan. ska se om man får till det.

tack så mycket !

Hej! Det var en ganka kompakt historia den där pumpen,
Var ur med den i vinter såg inte tillstymmelse av något filter,
Kikade inte så noga kanske,
Ang ditt biltemafilter, Var placerade du det? på slangen utanför tanken
eller inne i soppapumpen-tanken?
Jag satte det där det gamla satt (dvs i tanken), det hade ju samma form, så det passade perfekt :tummenupp

En lite tjatig fråga från mej men,,, Hur såg inehållet ut i tanken på din gix?
Var det ett torn av svart plast som verkade hyfsat homogent?
O törs jag pilla isär plastmonstret?
Frågar därför att filtret skulle säkerligen behöva bytas ,Men det är ju lite pilla med o tömma tanken märkte jag,Bensin i goda mängder överallt :mad:

Eller kör man ur soppan med själva pumpen? rakt ned i en dunk?
Nej, i SRAD sitter filtret öppet bredvid pumpen, i orginalfallet fasthållet av nån metallklämma, som jag tog bort iom att plastfiltret är så lätt och hålls på plats av slangklämmorna.
Jag kollade ritningen på Gixx 1000 -03, och där ser det rätt annorlunda ut. Det är lite svårt att se på en "sprängskiss" hur det ser ut på riktigt, men filtret ser lite annorlunda ut. Men det är inte omöjligt att Biltema har något filter som passar, det är ju enklare om man har grejerna i handen och kan se hur stort saker och ting är, exakt hur dom sitter mm. Riv isär och kolla, måste du byta så måste du ju riva iaf :)

Jag satte en slangstump (8mm) på pipen på tanken, sen tvångsmatade jag pumpen och pumpade ur allt till en lös soppadunk, det funkade hur bra som helst :tummenupp Jag råkar nämligen tillhöra den grupp som sticker ut för att köra tanken tom när jag vet att jag ska ta av den, och eftersom jag börjar få soppatorsk på vägen hem så tankar jag på första bästa mack :huvet

Tack för svaret,Det kan vara en klar fördel med nästintill tom tank,
Nu lyser min reserv iaf.Såg ingen anledning till att fylla uppa tanken en gång g till p.g,a kondensrisken.
Då den står varmtNu har jag iof, inget problem med soppatillförsel .Vad jag vet iaf,Skulle bara var bra o kolla . Vis av muphys lag vet man ju aldrig vad som kan krångla när man väl ska ut o åka,
Var såg du sprängskissen?
Här har du sprängskisser: http://www.bikebandit.com/suzuki-motorcycle-gsx-rz1000-2003/o/m9729 :tummenupp

P1040196.JPG

P1040197.JPG

enligt denna ritning, http://www.bikebandit.com/suzuki-motorcycle-gsx-r750-2004/o/m6222 så är ju alltså filtret som jag har pilat på??

den sitter med motstånd, vågar jag ta i? kan jag rengöra den på något sätt eller ska man beställa en ny sådan?

Leta upp en beggad soppapump, på suckor från -00-04 var det ett vanligt problem att filterkassetten blir igensatt. Du hittar ett grovfilter i botten av plattan som soppapumpen sitter monterad i, men det brukar vara själva kassetten som är full. En ny filterkasset kostar 4K, men en beggad pump kan man hitta för 1000-1500.

köpa begagnad pump. då kan jag ju ha samma problem efter xantal mil igen. den här filterkassetten går inte den att rengöra? vart sitter den?

var inte filter som jag har med på bilden iaf, det var en backventil.

jag är fortfarande helt lost vart bensin filtret är....?!

Jag kan tycka att det kanske låter som en kombi av konstig bensintillförsel och korrision i kontakterna...ta isär å spreja 5-56...

ja kontakterna ja. gah måste va mer specifik.
jag vet vad/vart sadeln och gasen är

tja lånar tråden lite..
men den går ej väl. den bluddrar och varvar inte alls som den ska.
pratade med nån meknisse, han sa nått om bränsletillförseln, och om nått filter som skulle sitta i tanken,

har ett akropovic system på men inget usb3. fast den kan ju inte sunka ihop så totalt bara för det. jag körde den ju i somras. funkade men var inte stabil.

jag kan ligga i en 150 så hostar den till och vill inte alls fortsätta acelerera..
har även bara kommit upp i dryga 200 med den.. går inge mer

ja någon som vet eller har en aning om vad problemet kan vara?

tacksam för kloka svar.
har ungefär samma problem fast min hostar hela tiden t.ex. om jag ligger i 70km/h så hoppar den fram och tillbaka och varvräknaren hoppar från 7 tusen varv ner till 5 tusen och sen upp igen.. hände till och med att hojen helt och hållet dog. hade tur och kunde rulla igång den efter det.. men sen när man kör så låter motorn annorlunda när man gasar den vill liksom inte gå mer än 7-9rpm.. den beter sig som om den var stypt och samtidigt har slut på soppa:S:( kan inte förklara så mycket bättre än så just nu:( Någon som kan hjälpa???? är i behov av akut hjälp... hade liknade problem med min förra hoj att den började hosta och sen tvär dö men det var på grund av att relät brann upp.. då gick det inte ens att elstarta.. vilket det går att göra nu... vilken otur man kan ha

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8