Gsxr gängpaj!

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR 750 -87
Tänkte fixa lite trasiga gängor på hojen nu när man har ställt av. Dom det handlar om är gängorna till ventilkåpan, verkar vara M7. Någon som varit med om det och vet vart man kan hitta såna insatsgängor? Har letat som en galning!

Helicoil M7x1. Jag har sånt. 40 pix per överfall + frakt om du inte hittar någon/något i din närhet som kan göra det åt dig.

andersbrink skrev:
2545141 Helicoil M7x1. Jag har sånt. 40 pix per överfall + frakt om du inte hittar någon/något i din närhet som kan göra det åt dig.

Kanske skrev lite galet! Det är inte överfallen, utan rakt ner i toppen....

Last edited:
andersbrink skrev:
2545141 Helicoil M7x1. Jag har sånt. 40 pix per överfall + frakt om du inte hittar någon/något i din närhet som kan göra det åt dig.

Då tar jag 8 st direkt, återkommer med info per PM..:tummenupp

Ventilkåpan sätts fast i överfallen, dvs det är gängorna på överfallens ovandel som får gängpaj när man drar åt ventilkåpan för hårt.

andersbrink skrev:
2545755 Ventilkåpan sätts fast i överfallen, dvs det är gängorna på överfallens ovandel som får gängpaj när man drar åt ventilkåpan för hårt.

Skulle det funka att ta ur överfallen och borra upp till 6,8mm och slå dit en vanlig std M8?

Problem #2 med överfallen är att de spricker itu. Det störrre hålet för M8 lär ju inte hjälpa till att hålla ihop överfallet.

andersbrink skrev:
2545755 Ventilkåpan sätts fast i överfallen, dvs det är gängorna på överfallens ovandel som får gängpaj när man drar åt ventilkåpan för hårt.

Var tvungen att kolla sprängskissen, inte lätt när man har minne som en guldfisk!
Självklart är det ju så!

andersbrink skrev:
2546439 Problem #2 med överfallen är att de spricker itu. Det störrre hålet för M8 lär ju inte hjälpa till att hålla ihop överfallet.

Jag hajjar problematiken!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...