stranglefoot
Medlem
Verkar vara lite svårt att få tag på en mikuni 36mm cv brygga. Har däremot blivit erbjuden en Kawasaki zx-6 brygga, en keihin 36mm. Är det någon som vet om denna kan passa till en gsxr 750 -87? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

stranglefoot skrev:Verkar vara lite svårt att få tag på en mikuni 36mm cv brygga. Har däremot blivit erbjuden en Kawasaki zx-6 brygga, en keihin 36mm. Är det någon som vet om denna kan passa till en gsxr 750 -87?![]()
stranglefoot skrev:Ok! Men man tycker ju att det borde ligga gamla cv bryggor i garagen och skräpa! Har Bandit 1200 gasare samma delning? Har sett att gsx 750f också ska ha samma brygga.
Qwerty skrev:89a är väll 36mm.
Jag har 38mm men med delning för Rwmotorn. Har du delningsstagen till dina orginal så kan du skifta så funkar mina Rw fuggar med. Skilljer endast på delningen mellan dom två mittre. Om jag inte minns galet. Kan koll upp om du vill.
stranglefoot skrev:Nu sitter det 29mm vm gasare på den och jag tror inte dom är lika... kanske!
andersbrink skrev:Gamla GS/GSX -85 och GSXR 85-92 har samma delning på förgasarna, likaså gamla KZ900/KZ1000 73-80.
stranglefoot skrev:På så vis! Det måste alltså betyda att en brygga från en 1100r 89 passar!
stranglefoot skrev:Verkar vara lite svårt att få tag på en mikuni 36mm cv brygga. Har däremot blivit erbjuden en Kawasaki zx-6 brygga, en keihin 36mm. Är det någon som vet om denna kan passa till en gsxr 750 -87?![]()
andersbrink skrev:Det som kan vara ett problem är storleken på insugsgummina, dvs att dina kan vara för små.
Har en FCR 39 brygga på G, men säljaren (USA)verkar lite osäker till vilken den passar, han skriver "will fit all gsxr 1100 -86 -99"Qwerty skrev:165052489a är väll 36mm.
Jag har 38mm men med delning för Rwmotorn. Har du delningsstagen till dina orginal så kan du skifta så funkar mina Rw fuggar med. Skilljer endast på delningen mellan dom två mittre. Om jag inte minns galet. Kan koll upp om du vill.
stranglefoot skrev:1651210På så vis! Det måste alltså betyda att en brygga från en 1100r 89 passar!
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |