GSXR eller CBR "fireblade"

Den för 45 papp som ni pratar om finns i Ystad och säljs för 40000:- till den som hämtar den enligt honom, jag ringe på annonsen. Finns ytterligare en ute på blocket för runt 47 - 48000:-

Så över 50000:- känns lite mycket, ska man ge över 50 papp ska den vara helt perfekt i skicket (nya däck, nytt drivpaket, inte en repa, papper på allt, fullstämplad bok m.m).

Byta däck kostar inte 3 - 4000:- som nån sa, man kan köpa Michelin pilot power för 2500:-/set och sedan byta för 300:- och föresten hur många som säljer sin hoj har sprillans däck på....:va säkert nån, men inte de flesta

så CBR 929 en bit under 50000:- är intressant för mig :tungan

Peace!

Last edited:
lånar tråden lite till en fråga angående 929:an. var och tittade och provade en igår, det lät som att den tickade lite (tick...tick...tick) lite snabbare när man gasade och saktare på tomgång, man hörde det ganska markant även när man körde med hojen.

Han som säljer den sa att det är insprutningsmunstyckena som låter så på alla 929 som gått 3000 - 4000mil :va

Jag tror mer det skulle kunna vara ventilerna som tickar :va frågan är är det farligt? tickar era 929:or?

hojen gått 4400mil och ska ju i och för sig snart ventil kollas vid 4800mil.

Nån med erfarenhet eller nån som kan jämnföra med sin?

tacksam för hjälp!

:)

Naurin skrev:
2362006 GWHA? Gjordes en hyffsat omfattad uppdatering '00, framförallt vad gäller utseendet. Största var väl att sköldpaddan till häck slimmades.

Ska vara en såndär som självklart rekommenderar det jag själv kör fastän jag aldrig testat alternativet; go for tha gixxa! :tummenupp

Ehh, visst ändrades utseendet på 00 men det är ju knappast de största förändringarna mot 99: ny, lättare ram, längre hjulbas, andra bromsar och inte minst en lättare, starkare och mer kompakt motor med ett helt nytt insprutningssystem. :fakta

fazerfun skrev:
2401619 Ehh, visst ändrades utseendet på 00 men det är ju knappast de största förändringarna mot 99: ny, lättare ram, längre hjulbas, andra bromsar och inte minst en lättare, starkare och mer kompakt motor med ett helt nytt insprutningssystem. :fakta

Jovisst, men nu svarade jag ju på hans kommentar som ordagrannt var "ser dock i princip lika ut"

Just ja: :fakta
:)

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2