GSXR eller CBR "fireblade"

Biohazard skrev:
2358760 Köp en Fireblade! Du blir inte besviken. Lättkörda & m. bra klös. Vill du ha ännu mera drag så bara dreva ner den en kugg fram, och i m. ett dyno-jet kit.
Jag är själv inne på min fjärde Blade nu. Lika nöjd fortfarande.
:tummenupp

Vilka årsmodeller ska man sikta på? CBR 900 -97 ser väldigt clean o het ut

smallsocks skrev:
2358656 hittat GSXR 750 från 00 för 60 000 och en samma fast 98 för 45 000, ganska stor prisskillnad... ser dock i princip lika ut

go for GSXR 750 -96-98 eller? :)

GWHA? Gjordes en hyffsat omfattad uppdatering '00, framförallt vad gäller utseendet. Största var väl att sköldpaddan till häck slimmades.

Ska vara en såndär som självklart rekommenderar det jag själv kör fastän jag aldrig testat alternativet; go for tha gixxa! :tummenupp

Ben_Dover skrev:
2362176 Schhhh, tyst nu! Han ska ha en Röd/svart gixxer -97:a :)

Ja jag tror jag vill titta på den. frågan är hur man kommer till dig, helsingland låter låååååångt bort...

Köpte min '00a GSXR750 för 42kkr. Lite skrapad och sådär, nu är den dock totalt iordningställd till finfint skick. Notan landade på ~46kkr i nuvarande skick. Den är import och saknar servicebok och hade gått 2900 mil när jag köpte den.

Folk som vill ha 60-65kkr för en 00a är väl rätt snea i huvudet.

Köp en nyare 750, bästa hojen jag ägt, kört, servat, lekt med.

hållundan skrev:
2362474 Köpte min '00a GSXR750 för 42kkr. Lite skrapad och sådär, nu är den dock totalt iordningställd till finfint skick. Notan landade på ~46kkr i nuvarande skick. Den är import och saknar servicebok och hade gått 2900 mil när jag köpte den.

Folk som vill ha 60-65kkr för en 00a är väl rätt snea i huvudet.

Köp en nyare 750, bästa hojen jag ägt, kört, servat, lekt med.

mm jag hitta en schysst för 49 000 det låter väl lite mer vettigt... :tummenupp

edit: 00a alltså... jag ska nog dra till med lite mer extra pengar o komma upp ännu några modeller. 00a borde ju vara nice :)

Ben_Dover skrev:
2362488 Ääääh, 30 mil

du har rätt jag kommer direkt! :)

funderar på en ZX6R, hur är dom i draget? härliga att köra? typ 99 är den ända modellen som ser hyfsat clean o snygg ut

smallsocks skrev:
2362477 mm jag hitta en schysst för 49 000 det låter väl lite mer vettigt... :tummenupp

edit: 00a alltså... jag ska nog dra till med lite mer extra pengar o komma upp ännu några modeller. 00a borde ju vara nice :)

va tusan! köp min fireblade 00:a, du får den för 49k, 3700 mil, fullservad, nytt drivpaket, inga repor, slipon, rensad bakdel, minblinkers, kolla mitt garage! nu till det tråkiga! bromsskivorna måste bytas men inköp (för dig) 49K, nya skivor ca 4000K, sen har du en mkt fin hoj som e värd ca 55K

abethebabe skrev:
2362534 va tusan! köp min fireblade 00:a, du får den för 49k, 3700 mil, fullservad, nytt drivpaket, inga repor, slipon, rensad bakdel, minblinkers, kolla mitt garage! nu till det tråkiga! bromsskivorna måste bytas men inköp (för dig) 49K, nya skivor ca 4000K, sen har du en mkt fin hoj som e värd ca 55K

Vem säger att den är värd 55k och varför sälja den billigare om den nu är värd det? :rolleyes:

abethebabe skrev:
2362534 va tusan! köp min fireblade 00:a, du får den för 49k, 3700 mil, fullservad, nytt drivpaket, inga repor, slipon, rensad bakdel, minblinkers, kolla mitt garage! nu till det tråkiga! bromsskivorna måste bytas men inköp (för dig) 49K, nya skivor ca 4000K, sen har du en mkt fin hoj som e värd ca 55K

låter jävligt intressant vart håller du hus då? i stockholm hoppas jag?

ilstallione skrev:
2362560 Vem säger att den är värd 55k och varför sälja den billigare om den nu är värd det? :rolleyes:

för han orkar inte byta skivor själv, tydligen

Last edited:
För 40k hade jag nog letat upp en blade, säg 96-97 i bra skick. Om man har väloljat munläder kanske det till och med går att få en 98 för nästan samma pengar, och de är ju rasande snygga, speciellt den svart-silvriga.

smallsocks skrev:
2362562
för han orkar inte byta skivor själv, tydligen

Och då blir den automatiskt värd 55000 med nya skivor?
Finns 929:or från 45k begärt pris på blocket så 55 kanske är lite saftigt:)

har kollat efter 929:a ett tag på annons sidor, inte har jag sett nån 929 -00 för 45 papp :va var finns de :va om nån har en är jag intresserad av att köpa! :D

Skicka PM om ni vill sälja!!

smallsocks skrev:

ta du å kolla skicket på den först då får vi se om du tycker att den e värd 45 + 3-4000 för nya däck + 1000 för olja å filter antar att du servar den själv,
men what the hell ingen har sagt att du behöver köpa min ville bara göra dig uppmärksam på att min e till salu, vill inte börja tjafsa om detta:)

Last edited:
Tänk på att det är begärt pris ni diskuterar och att hösten är runt hörnet så det brukar gå att pruta en del nu.

abethebabe skrev:
2362632 ta du å kolla skicket på den först då får vi se om du tycker att den e värd 45 + 3-4000 för nya däck + 1000 för olja å filter antar att du servar den själv,
men what the hell ingen har sagt att du behöver köpa min ville bara göra dig uppmärksam på att min e till salu, vill inte börja tjafsa om detta:)

hehe jag bara visade ett exempel på 929 för 45 k som fanns på blocket för den andra killen...

vart håller du hus då? kan man kolla på hojen? o provköra

Pma mig om du va seriös!

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2