Gsxr eller Blade

Gixxer Rolle skrev:
Ska du ha sporthoj köp GIXXER men vill du ha en sport tourer köp blade. För övrigt så vad kostar det ägaren till Honda för att han ska ha 5års garanti? Pengarna i sjön tycker jag.

Löjligt att kalla en 954:a för sporttourer. Oerhört fint låg- och mellanregister (till skillnad från 929:an) samt klipp på topp, kombinerat med vassa styregenskaper och superbromsar.

Den femåriga garantin (två års generell garanti, fem års garanti på motor, växellåda och elektronik) kräver service enligt serviceboken, i.e. vid 100, 600,1200, 1800, 2400 mil, o.s.v.
Dyrt? Knappast. Oljebyte krävs endast var 1200:mil, originaldelarna är relativt billiga.
 
Gixxer Rolle skrev:
Ska du ha sporthoj köp GIXXER men vill du ha en sport tourer köp blade. För övrigt så vad kostar det ägaren till Honda för att han ska ha 5års garanti? Pengarna i sjön tycker jag.

Hmm ingenting! Honda vågar lämna 5års garanti pga att dom håller så satans bra... Det är av någon anledning ingen som vågar/har råd att hänga på.. Kanske för att deras maskiner inte håller?
Tänk på det! Man lämnar inte 5års garanti om sakerna inte håller..
 
valmers skrev:
Löjligt att kalla en 954:a för sporttourer. Oerhört fint låg- och mellanregister (till skillnad från 929:an) samt klipp på topp, kombinerat med vassa styregenskaper och superbromsar.

Den femåriga garantin (två års generell garanti, fem års garanti på motor, växellåda och elektronik) kräver service enligt serviceboken, i.e. vid 100, 600,1200, 1800, 2400 mil, o.s.v.
Dyrt? Knappast. Oljebyte krävs endast var 1200:mil, originaldelarna är relativt billiga.


Jag bara retas ang sport tourer men du kan inte mena att service är billigt. ponera att du kör 1200mil per säsong dvs två service per säsong X5 = 10 service tillfällen vad kostar det? jag höftar till med ca 20000kr är det billigt?
 
Mr. Dante skrev:
Hmm ingenting! Honda vågar lämna 5års garanti pga att dom håller så satans bra... Det är av någon anledning ingen som vågar/har råd att hänga på.. Kanske för att deras maskiner inte håller?
Tänk på det! Man lämnar inte 5års garanti om sakerna inte håller..

Om inte jag har missförstått allt, så är det 5 års garanti på Gixxern nu åxå.

Anledningen till att Honda började tidigare med det måste bero på att det "fjollkörs" med deras modeller. :D
 
Gixxer Rolle skrev:
Jag bara retas ang sport tourer men du kan inte mena att service är billigt. ponera att du kör 1200mil per säsong dvs två service per säsong X5 = 10 service tillfällen vad kostar det? jag höftar till med ca 20000kr är det billigt?

Hur många kör 1200 mil per säsong?

Kostnader för service: Med oljebyte (varannan gång) cirka 1500 kr, utan oljebyte cirka 500 kr. Dyrt? Absolut inte, enligt min mening. Det är intressant att se hur många lägger ned 130000 på ny hoj, 15000 på helsystem, 12000 på ställ, 7000 på hjälm, 5000 för stövlar och handskar. Men servicen, den ska tydligen vara gratis.
 
valmers skrev:
Hur många kör 1200 mil per säsong?

Kostnader för service: Med oljebyte (varannan gång) cirka 1500 kr, utan oljebyte cirka 500 kr. Dyrt? Absolut inte, enligt min mening. Det är intressant att se hur många lägger ned 130000 på ny hoj, 15000 på helsystem, 12000 på ställ, 7000 på hjälm, 5000 för stövlar och handskar. Men servicen, den ska tydligen vara gratis.

Har man betalt så mycket för allt det andra är det inte mer än rätt att staten betalar servicen, tänk så jäkla mycket moms dom redan fått in på allt det andra!
 
valmers skrev:
Hur många kör 1200 mil per säsong?

Kostnader för service: Med oljebyte (varannan gång) cirka 1500 kr, utan oljebyte cirka 500 kr. Dyrt? Absolut inte, enligt min mening. Det är intressant att se hur många lägger ned 130000 på ny hoj, 15000 på helsystem, 12000 på ställ, 7000 på hjälm, 5000 för stövlar och handskar. Men servicen, den ska tydligen vara gratis.

Om du kan serva din hoj för dom priserna så är jag den första att gratulera. Jag frågade vad en 600mils service kostade för min hoj och det är i princip olje byte (utan filter) samt kontroll av div små saker pris ca 2500kr billigt nä. Men du kanske har rätt att Honda är billiga att serva men jag har svårt att tro att dom är så billiga.
 
Köper du en GSX-R kanske den "välter" i garaget..... :D

Eller hur Valmers!!
 
Bara du inte köper en Retta och förstör olyckstatistiken för oss!
 
farty skrev:
Köper du en GSX-R kanske den "välter" i garaget..... :D

Eller hur Valmers!!

Den kanske blir kraftigt mobbad av 2xFireblade, SP-1 och CBR600FS? Inga jävla Kenny Roberts-fjanthojar i mitt garage.
 
valmers skrev:
Hur många kör 1200 mil per säsong?

Kostnader för service: Med oljebyte (varannan gång) cirka 1500 kr, utan oljebyte cirka 500 kr. Dyrt? Absolut inte, enligt min mening. Det är intressant att se hur många lägger ned 130000 på ny hoj, 15000 på helsystem, 12000 på ställ, 7000 på hjälm, 5000 för stövlar och handskar. Men servicen, den ska tydligen vara gratis.

Jag körde 1300 mil.....
 
Re. ingen retta

En retta har aldrig känts aktuell av 2 anledningar

hört att den ska vara svårare nybörjar hoj än de 2 andra

att åka retta i karlstad är lika iögonfallande som att köra en volvò, inget ont om bågen, men det går 1000 stycken här känns det som!!!
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top