Gsxr/cbr100rr/ninja/r1 frågor

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
Hej allesammans. Är inne på att köpa ny hoj då min gamla vart stulen. Har gått i tankar att köpa mig en R1a från 04-06 (då jag trivs med den karossen) Men då jag redan haft en r1a förut är jag små sugen på att prova något nytt.

Följande hojar är på intressent listan

Gsx-r 09-14
r1 04-06(09-11)
cbr100r 08-14
ninja 10-14

budget runt 80-100k

Vad rekommenderar dom kunniga.

mvh Nico

Alla dom du listar är ju relativt likadana, ZX10:an är väll den som sticker ut som "next gen" om man får säga så.

Jag skulle vilja pröva en Aprilia RSV4... :)

ok vad är skillnaden på den då. kan bara jämnnföra med mina gamla r1a 10, den var underbar vill ha en liknande hoj. kikat på en gsxr k9, ninjorna verkar inte vara så många som säljhs iaf inte fråmn dom årsmodellerna jag ivll ha

de hojar du räknat upp är typ lika dana..alla är bra. köp den du själv gillar mest.

Köp den som.......

Är snyggast och som du sitter bäst på, dålig körställning är det man (jag i alla fall) tröttnar snabbast på - och vad som är rätt för min längd och vikt kanske är fel på din. Så det är bara ut till handlarna och provköra !

I övrigt - Alla är supermaskiner rent kvalitetsmässigt och förmodligen lär varken du eller jag någonsin kunna utnyttja hela potentialen i dessa hojar så "racetesterna" i tidningarna kan man väl nästan lämna därhän. Varvtiderna i supersporttesterna brukar vara slagkraftiga, men i det verkliga livet är det ändå hur maskinen funkar i det vardagliga livet som dominerar, där är sittställningen betydligt viktigare än 1 sekund per varv.

*/ ?>
Nyheter
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...