Gsxr Bra Eller Anus

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ska iväg imorgon å kolla på en gsxr 750 -98, rullat ca: 2400 mil med full servicebok. Kan man få lite tips om vad man bör tänka på, titta lite noggrannare på, hur står sig gixxern kvalitetsmässigt, är det en pålitlig hoj etc. En fråga till! hur vanligt e det med skruvade mätare nu för tiden?

abethebabe skrev:
Ska iväg imorgon å kolla på en gsxr 750 -98, rullat ca: 2400 mil med full servicebok. Kan man få lite tips om vad man bör tänka på, titta lite noggrannare på, hur står sig gixxern kvalitetsmässigt, är det en pålitlig hoj etc. En fråga till! hur vanligt e det med skruvade mätare nu för tiden?

Till att börja med är det digitala mätare på 98'an, så det är nog svårskruvat.

Annars är det det vanliga, kolla den här tråden för lite tips:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=106971

Gixxrar är generellt sett stryktåliga, dom äldre måste skjutas för att ge upp! :tummenupp

Slå till på den du, du blir nog inte besviken! :tummenupp Jag köpte min 98'a för 40kkr, med helsystem och PC, 2k mil, kan ju vara bra att ha i bakhuvet! :)

Hoztic skrev:

Gixxrar är generellt sett stryktåliga, dom äldre måste skjutas för att ge upp! :tummenupp

Slå till på den du, du blir nog inte besviken! :tummenupp Jag köpte min 98'a för 40kkr, med helsystem och PC, 2k mil, kan ju vara bra att ha i bakhuvet! :)

det var vettig läsning, vi får som sagt se! ska ivarjefall kolla på den så får vi se! har med mig en som kan lite om hojjar dock ej så mkt om gixxrar

Hoztic skrev:

är det digitala mätare på alla 98:or eller ska dom va tillverkade efter ett visst datum 98:a

Jag har digitala mätare på min 97a, men det försvårar väl inte att rycka ur sladden och använda cykeldator? :va Visst ska man väl kolla på mätarn hur långt en hoj har gått, men skicket brukar antagligen oftast avslöja det, om mätarn står på 2k mil och hojen ser ut som en påse skit så har den förmodligen gått mer än det...

Om hojen gått 2400mil så borde drivpaketet vara hyfsat slut eller sprallans nytt (håller ~2000mil om de har skötts rätt). Lätt o kolla kuggarna och också fråga säljaren vad han säger. Ljuger han så ser du det direkt på kuggarna ju.

Wagge skrev:
Jag har digitala mätare på min 97a, men det försvårar väl inte att rycka ur sladden och använda cykeldator? :va Visst ska man väl kolla på mätarn hur långt en hoj har gått, men skicket brukar antagligen oftast avslöja det, om mätarn står på 2k mil och hojen ser ut som en påse skit så har den förmodligen gått mer än det...

antagligen :tummenupp

Zee skrev:
Om hojen gått 2400mil så borde drivpaketet vara hyfsat slut eller sprallans nytt (håller ~2000mil om de har skötts rätt). Lätt o kolla kuggarna och också fråga säljaren vad han säger. Ljuger han så ser du det direkt på kuggarna ju.

drivpaketet skall bytas men han skickar med nytt! alltså kedja, å drev, har meckarpolare som kunde fixa det åt mig om jag köper hojjen :tummenupp

abethebabe skrev:

GSX-R är ett säkert kort!

Testade en -96 och en -98 i höstas. Det enda negativa tycker jag är den jobbiga körställningen och att alla verkar vara vurpade. :gnissla
En av de snyggaste hojar som tillverkats! :tummenupp

JT skrev:
GSX-R är ett säkert kort!

Testade en -96 och en -98 i höstas. Det enda negativa tycker jag är den jobbiga körställningen och att alla verkar vara vurpade. :gnissla
En av de snyggaste hojar som tillverkats! :tummenupp

vad jag förstått från mina polare som kör sporthojj är att det generellt är en ganska jobbig körställning oavsett vilken sportis man kör, men det får man ta, tilläggas bör att jag har inget att jämföra med då detta blir min första sporthojj. man får lida lite pin om man vill köra fort :tummenupp

Det enda som jag inte gillar är ankstjärten som man sätter på bönpallen.

Zee skrev:

den får ryka då min snygga sambo gärna vill åka med :)

abethebabe skrev:
vad jag förstått från mina polare som kör sporthojj är att det generellt är en ganska jobbig körställning oavsett vilken sportis man kör, men det får man ta, tilläggas bör att jag har inget att jämföra med då detta blir min första sporthojj. man får lida lite pin om man vill köra fort :tummenupp

Vill du ha en bekvämare hoj för samma pengar så kan tycker jag du ska kika på en Fireblade, dessutom har den ett bättre mos i motorn på låga varv.
Letade själv hoj i samma prisklass i höstas och testade i stort sätt allt. Jag tycker Firebladen är betydligt trevligare än GSX-R 750 även om Gixxern är snyggare.

Zee skrev:

Ankstjärten är ju det snyggaste på hela hojen, bara TLR har snyggare häck!

abethebabe skrev:

Kamkedjesträckaren bör bytas då det är en svaghet på flertalet hojar.

JT skrev:
Vill du ha en bekvämare hoj för samma pengar så kan tycker jag du ska kika på en Fireblade, dessutom har den ett bättre mos i motorn på låga varv.
Letade själv hoj i samma prisklass i höstas och testade i stort sätt allt. Jag tycker Firebladen är betydligt trevligare än GSX-R 750 även om Gixxern är snyggare.

Ankstjärten är ju det snyggaste på hela hojen, bara TLR har snyggare häck!

gillar inte bladen! testade en i somras, ska va glad att jag fortfarande har en pungkula kvar, jag e nämligen ganska kort i rocken så bladen är förkastad men kanske inte för evigt, vi får se...

abethebabe skrev:
gillar inte bladen! testade en i somras, ska va glad att jag fortfarande har en pungkula kvar, jag e nämligen ganska kort i rocken så bladen är förkastad men kanske inte för evigt, vi får se...
Grattis till en fin hoj, skickade in ägarbytet i dag. Skickar lampskyddet under morgondagen.

Ta det nu lugnt och håll hojen på hjulen i sommar.

Mvh
Emil, en hoj fattigare

begge skrev:
Grattis till en fin hoj, skickade in ägarbytet i dag. Skickar lampskyddet under morgondagen.

Ta det nu lugnt och håll hojen på hjulen i sommar.

Mvh
Emil, en hoj fattigare

ahh hej emil!
jo vi får hoppas att det blir bra! än så länge känns det faktiskt bra men det kommer nog att bli bra! ringde killen som jag pratade om alltså han som servar hojjar i staden! han skall se över kedjesträckaren, ventilerna och serva den till ett rimligt pris sa han. nu ska jag ut å plåta den så jag har lite bilder att lägga ut. ha det :brinnerup

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret