Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Tja!
Min gixxer 750 -99 har börjat bete sig skumt. Idag körde jag på Gelleråsen, och dom två första passen gick den klockrent, men pass 3 började den strula, när jag kommer över 9-10k varv blir den orkeslös om jag gasar fullt, den klarar kanske 50-75% gas, gasar jag mer så motorbromsar den bara
Om jag smyger med gasen så kan jag få den att varva mer, men det händer inte mycket. När jag slår av drar den dock till ett kort ögonblick.
Med friläge i går det att varva i botten, dvs det är bara under belastning den är dum!
Vad kan vara fel?
Min gixxer 750 -99 har börjat bete sig skumt. Idag körde jag på Gelleråsen, och dom två första passen gick den klockrent, men pass 3 började den strula, när jag kommer över 9-10k varv blir den orkeslös om jag gasar fullt, den klarar kanske 50-75% gas, gasar jag mer så motorbromsar den bara
Om jag smyger med gasen så kan jag få den att varva mer, men det händer inte mycket. När jag slår av drar den dock till ett kort ögonblick. Med friläge i går det att varva i botten, dvs det är bara under belastning den är dum!
Vad kan vara fel?

Vars hade det lossnat för dig?

En hypotes blev att TPS'en satt lite snett. Och efter att ha slagit på dealer mode så blev det bekräftat, den stog mycket riktigt snett
Så jag räknade sekundrarna tills Biltema öppnade dagen efter, kl 11
Kul att känna på nästa generations Gixxer 750, fast ha-begäret växte ganska radikalt