gsxr 750 vs yzf 750 r

WAKKA

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2004
Hoj
yzf 1000 thunderrace fighterbygge,Yzf750r,crf 450,o en liten fiddy
Har kollat lite på dessa två hojar, nackdelar /fördelar /problem med någon av dem?.Gäller 91-94 årsm.

finns yzf verkligen 91,92? :va
tror första kom 93/94 och dem producerades till 95/96 nångång när thunderace tog över.

87-93 - Fzr
93-96 - Yzf
96-01 - thunderace
98 - r1/r6?

Last edited:
finns yzf verkligen 91,92? :va
tror första kom 93/94 och dem producerades till 95/96 nångång när thunderace tog över.

87-93 - Fzr
93-96 - Yzf
96-01 - thunderace
98 - r1/r6?

jo, lite otydlig där kanske men menade gsxr från -91 vet att yzf fanns mellan 93-96 men du förstår vad jag menar iaf, vill ha lite synpunkter på båda hojarna.

Ingen som vet något????:va

Letar du rolig sporthoj till vettigt pris?
Isåfall borde du jämnföra och välja mellan ysf 93-96 som var kungen av 750orna då, och gsxr srad 96-97 som var kungen av 750orna from den kom.
En gsxr fram tom -95 är en tröttare tyngre historia och var inte med i matchen längre vid den tiden.

Ysf 93-96 pris ca 25-30 tusen kr
Gsxr srad 96-97 ca 30-35
Srad 98-99 35-40

Vad du har råd med avgör saken.

Letar du rolig sporthoj till vettigt pris?
Isåfall borde du jämnföra och välja mellan ysf 93-96 som var kungen av 750orna då, och gsxr srad 96-97 som var kungen av 750orna from den kom.
En gsxr fram tom -95 är en tröttare tyngre historia och var inte med i matchen längre vid den tiden.

Ysf 93-96 pris ca 25-30 tusen kr
Gsxr srad 96-97 ca 30-35
Srad 98-99 35-40

Vad du har råd med avgör saken.
Håller faktiskt med, mer pang för pengarna än en SRAD (gärna med insprut) är svårt att hitta! Blir man ifrånåkt på krokväg på en sån så sitter det inte i hojen iaf :fakta
Dessutom är dom hyggligt trevliga att mecka med, lätt att hitta delar, och har ett rykte att vara ganska skottsäkra :tummenupp

jo, lite otydlig där kanske men menade gsxr från -91 vet att yzf fanns mellan 93-96 men du förstår vad jag menar iaf, vill ha lite synpunkter på båda hojarna.

Har dessvärre dålig koll på Yamman men de åren du nämner tillhör def. inte gsxr 750´s glansperiod, spec inte 91-93. De flesta förbättringar som gjordes från 90 (som i sin tur var en helt annan hoj än 89) resulterade mest i en massa ökad vikt men utan att motorn fick mer mos. 92 kom vattenkylningen och ännu mer dökött samtidigt som Honda lanserade Firebladen. Först 94 vaknade teknikerna upp och satte modellen på diet men då var konkurrenterna ikapp och förbi. 97 kom nästa generation och då var man med i matchen igen.

Missförstå mig rätt, det är inga dåliga hojar men konkurrenternas var bättre. Och om man betänker försprånget man hade när första modellen släpptes som en bomb 1985 så gick Suzuki vilse någonstans under de här åren.

Har en YZF 750R -93. Är riktigt nöjd med min iaf. Vettig försäring, inte svårt med delar, inte tung eller dyl. Smidig i kurvor.
Sen har jag inte massor att jämföra med. Men kan som sagt säga att jag är nöjd med min iaf:tummenupp

Kan bara svara för GSXR 92-95, för att jag har en 95:a själv. Det är inte lätt att hitta delar till den. Det går, men man får verkligen leta.
Som jag uppfattat det så finns det inte många i Sverige.
Kan hålla med om att det är en tung historia man sitter o åker på. Men för min egen del så är det en helt ok första hoj för en vettig peng. (2:a säsongen)

Tackar för infon, lutar nog åt en yzf 750 eller fzr 1000 då jag redan har en t-ace som jag är väldigt nöjd med så kör jag vidare på yamaha :tummenupp , har satt en budget på 30`.
Ingen som har en vettig o sälja?:)

Last edited:
Blev tillslut en yzf750 r efter mycket letande hittades en i riktigt bra skick.:tummenupp

Bifogat

• PICT2039.JPG
    PICT2039.JPG
    138.7 KB · Visningar: 102
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT