GSXR 750-tråden.

Dr BODOL

Med en tub FIXANAL......
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Lund
Hoj
GSXR 750 -96
Tja, jag tycker att startar en gixxer 750 tråd.

Jag tycker att det är den absolut bästa hojen, lätt och smidig med fett ös! Den andas sport, inga kompromisser, det är kul att varva, växla och köra sporthoj!

Eller vad säger ni där ute alla GSXR 750 (oavsett årsmod.)

GSXR 750 ROCKAR FETT :rock

/Dr B.
 
när ja har tungt kort e det just en Gsx-R 750 -96 ouppt. som kommer stå i mitt garage när ja inte kör!! =))
 
Har ju inte hunnit prova fullt ut men eftersom jag alltid gör rätt kan det ju inte vara fel med GSXR750. Problemt är ju att man måste fixa en suzuki bil. Swift GTI kanske men uch driver ju fram! bläh. Nä får spara till en AWD Ignis super 1600.
 
Re: GSXR 750 tråd....

Dr BODOL skrev:
Tja, jag tycker att startar en gixxer 750 tråd.

Jag tycker att det är den absolut bästa hojen, lätt och smidig med fett ös! Den andas sport, inga kompromisser, det är kul att varva, växla och köra sporthoj! . . .

/Dr B.

Helt rätt :bow hehe
 
Word! :tummenupp

Min pärla, är en gammal bild utan godis som Yoshi rör, tonat dubble bubble, kapad tail, mini blinkers, :rodnar
 

Bifogat

  • gsx-r.jpg
    gsx-r.jpg
    75.3 KB · Visningar: 938
Re: GSXR 750 tråd....

Dr BODOL skrev:
GSXR 750 ROCKAR FETT :rock

/Dr B.


Yeah brother!

Ska med hjälp av Stavgren fixa mitt drivpaket imorgon, har aldrig bytt nåt förut och inte Stavgren heller så det ska bli intressant :)
 
Hur gick det med drivpaketet?

Någon som haft problem? (Finns det på så underbara saker?)

Modifikationer som ni rekomenderar, allt ska ge fan i?

Väl mött /Dr B.
 
Tjena...

Jag köpte en Suzuki gsx-r 750 -98 som första hoj o jag tycker den är helt underbar...Vill byta upp mig nu till en 00 elr nyare men får se om ekonomin tillåter det...Kanon hoj tycker jag iaf...!!!

Mvh Makke
 
Dr BODOL skrev:
Hur gick det med drivpaketet?

Någon som haft problem? (Finns det på så underbara saker?)

Modifikationer som ni rekomenderar, allt ska ge fan i?

Väl mött /Dr B.

Dreven sitter på men har inte fått kedjan än. Gick ner en kugg fram och upp två bak. Får se hur den blir att köra, återkommer med rapport! :)
 
Hagster skrev:
Dreven sitter på men har inte fått kedjan än. Gick ner en kugg fram och upp två bak. Får se hur den blir att köra, återkommer med rapport! :)

kul tråd jag vill också vara med :öl

Funderar själv på att dreva upp istället till våren. :hej

Så fina hojar dessa gixeers
 
Trådlyfts VM :)

Tja på er gixxer fans.

Jag har bestämt mig för att byta upp mig till en Gsxr750 99-00, men vad är den väsentliga skillnaden som jag kommer märka mot min R6?

Jag har läst lite i gamla trådar och som jag förstått det så ska man välja en 99 istället för en 98, då kan/är nämligen de flesta "barnsjukdomar" åtgärdade?

Jag har en löjlig förkärlek till seatpipes, tycker det är guds gåva till mänskligheten :yoparty och undrar därför, finns det seatpipes färdiga till 750?

Och när man ändå (kanske) har er gixxerförares uppmärksamhet så kanske man kan passa på och fråga vad ni ger i försäkring? Jag ger i dagsläget 1150kr/mån trafik för min -99 R6 hos LF.

Tja :corn

EDIT: Just det glömde fråga, ensits cuts är det standard på GSXR eller måste man modifiera något för att det ska passa?
 
Last edited:
Anledningen till att alla gixxertrådar hittills stupat är att de gjorts för smala och så har det blivit en massa tjaffs för att inte 400-, 600-, 750-, 1000- eller 1100-ägare fått vara med.

Varför inte bara göra en allmän gsxr-tråd?
 
Oj jag har ju en sk 750. Inte mycket 750 kvar men frågar någon myndighet så är den på 749cc. 750 är en bra cykel med låg vikt i förhållande till hk. Går att skrämma ur bra många pållar ur en nyare 750. Min tillhör dock den äldre, tyngre generationen. Nu iof lättare och med mer effekt men fortfarande inte lätt om man jämför med dagens mått. Har kört en 01a 750 ganska så mycket och tyckte att det var en rolig och smidig hoj, dock inget för mej men den va kul.
 
mb skrev:
Anledningen till att alla gixxertrådar hittills stupat är att de gjorts för smala och så har det blivit en massa tjaffs för att inte 400-, 600-, 750-, 1000- eller 1100-ägare fått vara med.

Varför inte bara göra en allmän gsxr-tråd?

Jag ber om ursäkt, Swedie får gärna ändra trådnamnet tll GSXR Tråd... anledningen till att jag skrev här var att jag hittade tråden när jag sökte och tänkte; Ah, den handlar om gixxer 750, jag ska köpa gixxer 750, jag tror jag skriver här!

Jag tycker givetvis det skulle vara roligt med en tråd för ALLA gixxer ägare, kanske ska starta en sån?

Tja :corn
 
dags att återuppliva denna tråd!

jag har en fråga! är i färd med att byta min kedjesträckare från automatisk till manuell! har kollat runt efter detta ämne här på SH. alla jag har pratat med råder mig att byta till en manuell men då jag läste ett inlägg ang. detta så fann jag att visst manuella e säkert bättre men måste man verkligen justera den var 300:e mil? min fråga då! finns det verkligen inga automtiska som håller bättre än dom som sitter på original? samt vilka bytesintervaller gäller för automatiska, det är nämligen bytt en gång på min för ca 1000 mil sen. tacksam för svar :va
 
Last edited:
glömde! kör en gixxer 750 -98 :tummenupp
ingen som kan bena ut min fråga här ovan :confused:
 
Min första hoj va en -99 GSXR-750 som rullat drygt 200 mil. På den hade dom bytt kamkedjesträckaren i butiken när den va sprittny, bytte till den "bra" automatiska sträckaren. När hojen hade rullat drygt 1000 mil så började det skrammla ganska rejält om den och jag blev tvungen att byta den vid 1100-1200 mil. Lämnade in den på verkstad som satte i en ny likadan automatisk sträckare.

Strax därefter sålde jag Suzukin och köpte en -01 R1 istället, så jag vet inte hur länge den gick innan det blev dags o byta igen.

I höstas köpte jag en -98 GSX-R 750, tycker jag ibland har hört lite tendenser till skrammel i denna också men inte så pass att jag börjat oroa mig riktigt än. Har inte bestämt mig för om det blir automatisk eller manuell sträckare på denna när det är dags att byta, automatisk är onekligen bekvämt... 300 mil har jag för mig stämmer bra för manuell sträckare.

Enda allvarliga felet på en annars suverän hoj med rolig motor och bra köregenskaper :tummenupp

Kan ju tillägga att jag faktiskt ångrade mig när jag hade köpt R1:an, visst går den värre. Men Suzukin va fan så mkt roligare att köra.... Ketchupeffekt är spännande :D
 
Jag har aldrig haft en 750 men dock en gixxer 600a och gixxer 1000 har jag kört en hel del men eftersom jag vill ha det bästa av 2 världar så sitter man och lurar på om ekonomin klarar av ett inköp av en 750 -06 :yoparty
 

Bifogat

  • suzgsxr750_9_06.jpg
    suzgsxr750_9_06.jpg
    126.7 KB · Visningar: 468
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top