Gsxr 750 startar ibland?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Har råkat ut för nått skumt på sistone.

När jag vrider om tändningsnyckeln pumpar bränslepumpen som vanligt, och inga felmeddelanden, men inget (absolut nada) händer när jag trycker på startknappen :va

Vrider jag om nyckeln några gånger så funkar den som den ska.

Skulle vara jobbigt om den totalvägrar på längre tripp i sommar, så någon som råkat ut för det och kan tänkas veta vad det är?

Glapp i startknapp? Eller tillhörande kablage. Samt ev. glapp i startrelä eller dåligt sådant är mina tips.

Kan också vara din kopplingsbrytare som trilskas. Mät, rengör, smörj.
:)

På min 96a så glappade givaren på kopplingshandtaget med likartad effekt. Torde vara samma konstruktion på alla SRAD så det kan vara värt att kolla.

Kopplingsbrytaren är iof dragen med sockerbitar så glapp är inte omöjligt, men då borde jag väl få "CHECK" på displayen? :va

Kopplingsbrytaren är iof dragen med sockerbitar så glapp är inte omöjligt, men då borde jag väl få "CHECK" på displayen? :va

Gjorde inte så för mig, men jag hade iof gamla förgasarvarianten, "CHECK" med tillhörande koder kom väl till insprutaren 98. Tror dock att det mer är just för insprutnignssystemet och inte simpla ting som kopplingsbrytare.

Kan vara oxid på startkontakten.Har haft problem med det på två Rf600 o en gsxr 600 k3.Plocka sönder och rengör med wd 40 inne i kontkten.:tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back