Gsxr 750 rasad låda

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Min gsxr 750 -97 Turbo har blivit 2-växlad ettan - sexan.
Vilka årsmodeller på motorer passar rakt in ?
Insprutningen som kom 98 är det exakt samma motorkropp?
Isf såär det ju bara att flytta över förgasarna och tändningen.
 
Det är samma block 96-99, dock andra kammar mm, du får kanske justera in fuggarna en sväng tex.

Tack, Plugn´play mao.
Skiljer det sig något i maxvarv och effekt?
Endast en justering av kammarna och förgasarna då.
 
Det är 7hk mer i 98-99, fast det är nog mest sprutets förtjänst. Jag vet inte om kammarna har andra skillnader än att insugskammen har en givare för hur kammen står. Maxvarv 13500.
 
Det är 7hk mer i 98-99, fast det är nog mest sprutets förtjänst. Jag vet inte om kammarna har andra skillnader än att insugskammen har en givare för hur kammen står. Maxvarv 13500.

Vet du vilket LC det är på IN och UT jag måste ju justera kammarna på grund av spacern som ska dit.

Kan ju iofs mäta innan jag river men om någon har pålitliga uppgifter slipperjag det.
 
Vet du vilket LC det är på IN och UT jag måste ju justera kammarna på grund av spacern som ska dit.

Kan ju iofs mäta innan jag river men om någon har pålitliga uppgifter slipperjag det.


Du kan ju lägga i dina gammla kammar

Eller så pressar du om insugskammens drev ( avgas blir bra med lite mer LC )

Jag brukar köra ett spår med smala kapskivan i vinkelslipen tvärs över drev och kam ände sen pressar jag dän drevet och pressar dit det så att drev och kam precis kommer ytter mot ytter på spåret ( ca 1.5mm off)

Svårt att skriva förklaring hur som helst så blir det tillräckligt bra

Med standardkammar lär du inte märka nån skillnad om det blir 104 eller 106 i LC
 
Du kan ju lägga i dina gammla kammar

Eller så pressar du om insugskammens drev ( avgas blir bra med lite mer LC )

Jag brukar köra ett spår med smala kapskivan i vinkelslipen tvärs över drev och kam ände sen pressar jag dän drevet och pressar dit det så att drev och kam precis kommer ytter mot ytter på spåret ( ca 1.5mm off)

Svårt att skriva förklaring hur som helst så blir det tillräckligt bra

Med standardkammar lär du inte märka nån skillnad om det blir 104 eller 106 i LC

Tyvärr hjälper inte att byta kammar ingen spacer i min motor med rasad låda.
Jag fattar vad du menar med spåret, bra ide´tack.

E de någon idé att stoppa en insugskam på avgas sidan?
 
Tyvärr hjälper inte att byta kammar ingen spacer i min motor med rasad låda.
Jag fattar vad du menar med spåret, bra ide´tack.

E de någon idé att stoppa en insugskam på avgas sidan?


Det beror på hur stor turbo du bygger med

Avgasmottrycket får inte överstiga laddtrycket

Skulle gissa kanske ett 19T eller en kkk k24 skulle funka fint ihop med vassare avgaskam
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top