Gsxr 750 problem

spik

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
CBR 900rr 99,KTM 990sm
Hej.någon som vet va de kan va för fel?,När man väl får igång den så går den cirka 30 sekunder på alla burkar å sedan så börjar den å gå ojämt å dör till slut. Gsxr 750 92a. har kollat stiften o förgasarna.
Min före detta hoj o man vill ju gärna försöka o hjälpa till så att han får kört lite denna sommar.

Simon.

Min hoj visar samma symprom när det är lite soppa kvar i tanken... kanske något att kolla upp...

Magoozi skrev:
Min hoj visar samma symprom när det är lite soppa kvar i tanken... kanske något att kolla upp...
Jo får höra med han hur han har de me de, men han börde ju ha rätt så mycke soppa i tanken tycker man ju. vem vet :)

Bränslefiltert kanske, eller skit i tanken. Kolla soppaflödet på den....

hade samma problem och det visade sig att det var bensinkranen som fulade sig, ett litet stift av två st som ska vrida innandömmet i kranen hade gått av och det gjorde på nått vis att det inte blev någon soppa till fuggarna. svor som en tok innan jag hittade felet :4skrika

aja jag tog bort den där lilla metallbiten och sen dess har inte bara kranen gett soppa som den ska, den har även slutat kjärva :)

Roughack skrev:
hade samma problem och det visade sig att det var bensinkranen som fulade sig, ett litet stift av två st som ska vrida innandömmet i kranen hade gått av och det gjorde på nått vis att det inte blev någon soppa till fuggarna. svor som en tok innan jag hittade felet :4skrika

aja jag tog bort den där lilla metallbiten och sen dess har inte bara kranen gett soppa som den ska, den har även slutat kjärva :)

Ok tackar för tipsen får ta mej en titt på dom grejerna.
det är nog troligen att den inte får soppa som den ska

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...