Snowjob
Ny medlem
Min gixxer..haft den några dagar nu bara. Först började det med att den gick på 3 cyl idag. Jag märkte att ena headersen va ljummen och bytte stift till den. Då funka den finfint. En stund. Nu har det kommit tillbaka med hämnd. Alla grenrör är heta och jag trodde det va stiftet igen, när jag tog upp det var det helt svart av sot. Satte dit nytt stift. INgen skillnad. Nu däremot går den riktigt dåligt om vartannat riktigt bra, men mest dåligt så dåligt att den dör helt. Får inte igång den direkt. Lite liv men när jag sätter på "pri" så startar den ganska direkt. Höga varv bra ibland men mest pludder och svart moln och små eldsflammor. Nu pluddrar den bara och går knappt alls stannar.
Det är dynojet kit och 4-1. Förra ägaren körde den tom igår men det finns filter. En teori kan ju vara att jag menar eftersom stiftet på 2an var sotigt..dvs enl mig fått bränsle men inte kunnat förbränna det. Kan spolen vara slut?
Det är dynojet kit och 4-1. Förra ägaren körde den tom igår men det finns filter. En teori kan ju vara att jag menar eftersom stiftet på 2an var sotigt..dvs enl mig fått bränsle men inte kunnat förbränna det. Kan spolen vara slut?