Gsxr 750 k7 dör och misständer när den blivit varm

Nibla

Buse
Gick med
24 Mar 2011
Hoj
GSXR 750 k7
Tjena
Sedan igår eftermiddag har min k7a börjat jävlas ordentligt. När den nått normal arbetstemperatur dör den. Vid högre hastigheter kan det även misstända och ge ett par sköna avgasknallar. Låter man den stå och svalna en stund så går det att köra en bit igen, för att därefter, när den kommit upp i temp, åter dö. Jag läste av felkoder men det fanns inga, -C00.

Någon som känner igen detta?

Den är utrustad med:
Yoshimurakammar
PC3
Akra helsystem

Jag körde 20 mil igår och den fungera klockrent framtill det var dags att brumma hemåt. Har powercommander någon separat jordkabel?

Tacksam för svar

//MVH Albin

Otäta lr krökta ventiler i toppen pga. Yoshi Supersportkammar i en 750?
1.Ur med tändstiften o läs av förbränningen. Sotiga/slitna/rätt elektrodgap på samtliga?
2.Mät upp kompet.
3.Checka sedan ventilspelet.

Till att börja med...:)

Last edited:
Otäta lr krökta ventiler i toppen pga. Yoshi Supersportkammar i en 750?
1.Ur med tändstiften o läs av förbränningen. Sotiga/slitna/rätt elektrodgap på samtliga?
2.Mät upp kompet.
3.Checka sedan ventilspelet.

Till att börja med...:)

Om ventilerna är krökta/otäta, bör den inte gå kass redan från början då? Borde man inte höra att den låter orent? Den går som en skållad råtta tills dess att den gått ca 10-15 min, då lägger den bara av. Ibland står det FI på displayen när den lägger av.

Får ta en titt på stiften...

Ibland står det FI på displayen när den lägger av. Får ta en titt på stiften...

Låter som det kan vara PC lr en tändspole/stift som k*kar ur när den blir riktigt varm...trodde du redan felsökt/checkat upp de vanligaste felen innan du skjöt iväg en tråd på SH...men men :tummenupp

Låter som det kan vara PC lr en tändspole/stift som k*kar ur när den blir riktigt varm...trodde du redan felsökt/checkat upp de vanligaste felen innan du skjöt iväg en tråd på SH...men men :tummenupp

Haha nej nej här skjuts det skarpt direkt :). Har ingen större erfarenhet av att mecka suzuki. Har ringt runt till diverse meckar och alla säger väl mer eller mindre att det är nåt elrelaterat. Jag hann köra 20 mil igår innan detta uppstod. Tänkte bara om detta var något välkänt problem.

Ang. vipsensorn, kan den åstadkomma sånahär fenomen? Tänkte om den glappar eller dylikt.

Känns lite tröstlöst när det är ens enda transportmedel...

Om ventilerna är krökta/otäta, bör den inte gå kass redan från början då? Borde man inte höra att den låter orent? Den går som en skållad råtta tills dess att den gått ca 10-15 min, då lägger den bara av. Ibland står det FI på displayen när den lägger av.

Får ta en titt på stiften...

Enligt manualen till Suzuki GSX750R K7 infaller limp home mode om denna lampa börjar lysa när t ex insprutningssystemet kan vara orsaken.Motorn kan då upplevas som du beskriver när den kan kännas orkeslös eller vill stänga av helt.Ta hojen till en verkstad om det är datorn och dess avkännare som börjat leva sitt eget liv.

Last edited:
Det känns som att det är ett elrelaterat fel iallafall. Någon som vet om en grym suckamek i Stockholmstrakten? Denne får gärna kunna lite om PC också...

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back