Gsxr 750 -99

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
GSX-R 750
Har ett major problem med min hoj.

Batteriet är fulladdat, hojen funkar ok i början men efter en tids körning så börjar varvräknaren att balla ur så fort man drar igång ljuset eller aktiverar nån annan givare i form av bromsljus eller blinkers, likadant är det med hastighetsmätaren. Efter ett tag till efter att den ballar ur så lägger mätarna av helt men den går att köra med i alla fall. Men sen börjar den att hacka o bete sig väldigt skumt med följd av att den dör ut efter en stund. Batteriet är totalt nergånget då, ingen som helst tillstymmelse till kraft att dra runt motorn.

Några bra tips?

Har ett major problem med min hoj.

Batteriet är fulladdat, hojen funkar ok i början men efter en tids körning så börjar varvräknaren att balla ur så fort man drar igång ljuset eller aktiverar nån annan givare i form av bromsljus eller blinkers, likadant är det med hastighetsmätaren. Efter ett tag till efter att den ballar ur så lägger mätarna av helt men den går att köra med i alla fall. Men sen börjar den att hacka o bete sig väldigt skumt med följd av att den dör ut efter en stund. Batteriet är totalt nergånget då, ingen som helst tillstymmelse till kraft att dra runt motorn.

Några bra tips?

verkar som generatorn har lagt av att ladda

Mät spänningen från generatorn, ska vara 13,6 vid lite förhöjd tomgång om jag inte missminner mig. Det låter som att laddningsregulatorn har gett upp, eller en kabel eller generatorn.
Jag har en laddningsregulator till salu, PM'a om du är intresserad! :)

*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back