Gsxr 750 -99 kamkjedjespel??

Jippe

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Rimbo
Hoj
Suzuki gsx-r 750 -99
Har precis bytt till manuell kamkjedjespännare på min gsxr 750-99, p.g.a att den automatiskaspännaren gav upp. Och eftersom den gjorde det på säsongens första tur så kommer jag inte ihåg hur hojen lät innan spännaren rasade och det började rassla. Efter bytet hörs inget rassel men dock ett vinande ljud som jag inte kan minnas fanns förut, jag justerade spännaren så att jag hadde ett kjedjespel på ca:7mm mellan kammarna kan det vara så att kjedjan är för hårt spänd & därmed orsakar vinandet?? Eller har vinandet funits förut fast jag inte tänkt på det? :confused:
 
Jippe skrev:
Har precis bytt till manuell kamkjedjespännare på min gsxr 750-99, p.g.a att den automatiskaspännaren gav upp. Och eftersom den gjorde det på säsongens första tur så kommer jag inte ihåg hur hojen lät innan spännaren rasade och det började rassla. Efter bytet hörs inget rassel men dock ett vinande ljud som jag inte kan minnas fanns förut, jag justerade spännaren så att jag hadde ett kjedjespel på ca:7mm mellan kammarna kan det vara så att kjedjan är för hårt spänd & därmed orsakar vinandet?? Eller har vinandet funits förut fast jag inte tänkt på det? :confused:
:fyllisar måste ju bli bänken snart ju :yoparty jag hoppas det inte e nå problem med din hojj grabben men vad vet jag :kocko
 
Jippe skrev:
Har precis bytt till manuell kamkjedjespännare på min gsxr 750-99, p.g.a att den automatiskaspännaren gav upp. Och eftersom den gjorde det på säsongens första tur så kommer jag inte ihåg hur hojen lät innan spännaren rasade och det började rassla. Efter bytet hörs inget rassel men dock ett vinande ljud som jag inte kan minnas fanns förut, jag justerade spännaren så att jag hadde ett kjedjespel på ca:7mm mellan kammarna kan det vara så att kjedjan är för hårt spänd & därmed orsakar vinandet?? Eller har vinandet funits förut fast jag inte tänkt på det? :confused:

Kollade just i servicemanualen och där står det igen om hur spänt det ska vara... men testa med att dra så hårt tills kedjan går av sedan släpper du ett kvarts varv :)
på min hoj så så rasslde innan sträckaren rasade efter bytet till en orginal så kom vinade ljudet tillbaka och det ska vina lite om dom...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top