Gsxr 750-98 möter 1000 -07 med mera

lasse jag har slavcylindern och huvudcylindern ifrån en 1000.
Får se om det kanske gå o lufta lite till eller något.

Ahaa, på så sätt. Har du provat med selleri? Böj ut kopplingsgreppet så du kan dra in det längre :tummenupp :näsblod
 
20120307_113527.jpg20120307_113521.jpg20120307_101216.jpg20120307_101250.jpg


så nu har man kört en liten sväng och jävlar vad den går.
Råkade dra sönder ett airductsfästen till sidokåpan med... var bra spänt haha.

Den dånar ordentligt mycket med scorpion sliponet!
 
Kopplingen funkar dock bra nu efter liten sväng.. udda
 
Fullt normalt "vårfenomen".
Var det inte uppe förra våren på SH (kan även varit nåt annat forum...) att lamellerna klibbar lite efter hojen stått still. Har för mig det var relaterat till vilken olja man använde (är för lat för att leta upp det...).

Kul bygge!:yoparty
 
Ascool. :) Hade varit ÄNNU ballare om du haft kvar org. kläderna också. :)
 
Ascool. :) Hade varit ÄNNU ballare om du haft kvar org. kläderna också. :)

Tänkte den tanken med men ville inte lacka om gamla kåporna plus att den e snyggare nu.

NYA PROBLEM!!! Körde en sväng och hojjen gick hur bra som helst. skulle ställa ner tomgången. så jag startade hojjen för o kolla. den var hög. stängde av hojjen. lyfte tanken justerade lite. startade hojjen. gjorde så kanske 4 ggr.
Nu vägrar den starta... Den tuggar på och typ boffar till ngn gång ibland men vägrar gå igång. pumpen primar så den verksr funka. tändstiften är torra ocg ser fina ut. hur kollar jag om där är gnista? Jag provade och skruva ur ett stift pluggade in det i coilpavken och drog sedan på starten. såg ingen gnista. måste man göra på ngt speciellt sätt...
Vill ju vara klar med den nu..
 
inte så enkelt att du råkat dra av nån kabel när du lyft upp o ner tanken 4 ggr?
Tror inte det men å andra sidan så vet jag ju intr. får kolla det imorgon.

Kom precis hem från hbg nu. hämtade hem ett gsxr 600-98 lik. ska transplanter in min gamla 750 i den och på med kåpor sen sälja för att finansera vidare bygge;) så om någon är sugen på en gsxr 600-98 fast med en 750-98 motor o hör av er så kan ni ju bestämma färgen..
 
Tror inte det men å andra sidan så vet jag ju intr. får kolla det imorgon.

Kom precis hem från hbg nu. hämtade hem ett gsxr 600-98 lik. ska transplanter in min gamla 750 i den och på med kåpor sen sälja för att finansera vidare bygge;) så om någon är sugen på en gsxr 600-98 fast med en 750-98 motor o hör av er så kan ni ju bestämma färgen..

Bara fråga hur mycket hade du tänkt dig ungefär och hur funkar det med försäkring när man bytt motor till någon kraftfullare?
 
Uppdstering i garaget idag. bytte bränslepump så nu går hon fint igen.

750 motorn sitter i nu så nu väntar jag på kabelhärvan som kommer nästa vecka.
lite lättare att få i 750 haha bolton.
Märkte dock att framgaffeln verkar vara lite skev. ska kolla så inte det bara vridit sig i fästena annrs får man väl handla nytt gaffelben...
Försäkring:confused: man får nog vara tyst om det.

Från 600-750 är det nog ingen som bryr sig eller märker det men värre med 1000cc
Priside... Vet inte riktigt hur fin den blir ;) runt 25 är väl rimligt
 
Uppdstering i garaget idag. bytte bränslepump så nu går hon fint igen.

750 motorn sitter i nu så nu väntar jag på kabelhärvan som kommer nästa vecka.
lite lättare att få i 750 haha bolton.
Märkte dock att framgaffeln verkar vara lite skev. ska kolla så inte det bara vridit sig i fästena annrs får man väl handla nytt gaffelben...
Försäkring:confused: man får nog vara tyst om det.

Från 600-750 är det nog ingen som bryr sig eller märker det men värre med 1000cc
Priside... Vet inte riktigt hur fin den blir ;) runt 25 är väl rimligt

Haha okay ;) Jobbigt att förklara vid eventuell krash dock ;) "Nemanassååå, det måste ha blivit så när jag krasha den.." x)

Lycka till med affären i alla fall!
 
Haha okay ;) Jobbigt att förklara vid eventuell krash dock ;) "Nemanassååå, det måste ha blivit så när jag krasha den.." x)

Lycka till med affären i alla fall!
man ser inte skillnad på dom motorerna. så det är nog kolugnt sks du se. kanske tillochmed går att regga om då det inte är någon större effektskillnad kanske..
 
Fick litet nytt ryck på den gamla härken.
Moddade dit en k5 1000 bakram.
Blev ganska bra faktiskt
uploadfromtaptalk1404657615740.jpguploadfromtaptalk1404657627667.jpguploadfromtaptalk1404657634787.jpg
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top