GSXR 750 -98 Fighter

Grön funkar, men bakdelen ser ut att hänga lite, tror det ser bättre ut om den är lite mera uppåt vinklad, typ går i linje med tanken :tummenupp

Vilket program har du ritat i? :)
 
Håller med Larse, röven ska upp. Annars så ser det grymt ut :tummenupp
Du har inte funderat på cross-styre?
 
Jo röven ska upp lite, hann inte fixa det innan jag la upp bilden.

Cross-styre är monterat men inte ritat, sitter en annan lampa på oxå.

Färgen blir nog matt mörkgrön

Har ritat, ellet mest klippt och klistrat, i google sketchup
 
Hade problem med laddningen för några dagar sedan, visade sig vara ett mer eller mindre standardfel med glappkontakt i kontaktstycket mellan generatorn och laddningsregulatorn.

Lödde ihop kablarna i går kväll och nu laddar den utan problem.

funderar på materialval till nya bakramen.

Hade tänk mig att bygga en ganska synlig bakram i runda rör.

Var ute och rotade lite i garaget och hittade bara 15mm rör. det kanske blir lite i klenaste laget.

Jag hittade ett fyrkantrör 25x25x2mm däremot. Så nu lutar det åt att göra överdelen i detta fyrkantröret och sedan den synliga delen av det runda 15mm röret. Men kommer det att se löjligt klent ut med bara 15mm rör?

Orginalramen är byggt i 20x25 fyrkantör i aluminium.
 
Hur går det, har du kommit underfund med hur du ska bygga ramen?
 
Bygger ramen i 25x25 fyrkantrör med den synliga delen i runt 15mm rör.

Anledningen till smalar fälg är att offroaddäcken är svåra och dyra att hitta i 190 bredd. TKC-80 finns i 180 bredd men kostar då 2500kr för ett däck.

Och det river så dåligt i gruset med landsvägsdäcken
 
Nu går det frammåt, nya bakramen på plats!

Dessvärre fick jag den nog lite låg i bakänden, hade hojen på två st pallbockar och glömde ta med i beräkningen att drn blev lägre när jag tog net den.

Jag funderar lite på vart jag ska placera batteriet, blir trångt under sadeln. Det finns plats undet tanken, ovanpå växellådan, funderar på att sätta batteriet där istället. Set ni några nackdelar med det?
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1341674133335.jpg
    uploadfromtaptalk1341674133335.jpg
    164.6 KB · Visningar: 382
Det blir ju snyggt, men jag får nog hålla med dig om att röven blev lite låg.
 
Första provturen avklarad, jag trivs bra på den hårda Ducatisadeln. Allt som behövdes få plats, dvs. batteri, databox, power commander och relän fick plats, och inget är synligt när sadeln är på.

Men behöver lösa stänkskärm på något bra sätt, kallas det för hugger en sån som sitter direkt på svingen? Vart hittar man det?
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1341948751126.jpg
    uploadfromtaptalk1341948751126.jpg
    139.9 KB · Visningar: 218
Skönt att du är nöjd med Ducati röven.
De heter hugger och du hittar de garanterat på ebay.de :tummenupp
 
Det var dyrt med hugger, blir till att göra en egen. Funderar på bakskärm till en cross som gjutmall, och gjuta i kolfiber.

Eller är det någon här som har nått lämpligt liggandes?
 
Ser det bättre ut nu? Baken åkte upp 10cm

Passade dessutom på att välta hojen på garageuppfarten, lurigt med framåtlutande uppfart, tur den inte va så fin från början :-)
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1342378190258.jpg
    uploadfromtaptalk1342378190258.jpg
    162.2 KB · Visningar: 288
Baklampa och nya bromsvätskebehållaren anlände från Hongkong och har blivit monterat, blev väldigt tätt mellan blinkerserna bak, men det får gå ett tag.

Lyfte av tanken för att försöka trycka ut bucklor genom hålet för bränslepumpen, men det var svårt, tror jag drar ut dem med karosseritenn istället.

Passade på att tabort luftburken för att dra om elen, kablarna verkar räcka, men nu hamnar säkringarna under luftburken och tanken istället. Det kanske inte är idealiskt men hur ofta går säkringarna?
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1343081632081.jpg
    uploadfromtaptalk1343081632081.jpg
    144 KB · Visningar: 154
Tanken lite tillfixad med utdragna bucklor och lite spackel
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1343160444295.jpg
    uploadfromtaptalk1343160444295.jpg
    132.7 KB · Visningar: 114
  • uploadfromtaptalk1343160458563.jpg
    uploadfromtaptalk1343160458563.jpg
    137.8 KB · Visningar: 109
  • uploadfromtaptalk1343160475592.jpg
    uploadfromtaptalk1343160475592.jpg
    140.3 KB · Visningar: 123
  • uploadfromtaptalk1343160485874.jpg
    uploadfromtaptalk1343160485874.jpg
    99.3 KB · Visningar: 112
  • uploadfromtaptalk1343160495891.jpg
    uploadfromtaptalk1343160495891.jpg
    109.4 KB · Visningar: 114
  • uploadfromtaptalk1343160507062.jpg
    uploadfromtaptalk1343160507062.jpg
    103.8 KB · Visningar: 115
Och sen blev den svart
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1343196403229.jpg
    uploadfromtaptalk1343196403229.jpg
    180.2 KB · Visningar: 290
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top