GSXR 750 -98 Fighter

Bertilson

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2004
Hoj
Aprilia RSV Mille
Hej

har precis införskaffat mig en krashad Suzuki GSXR 750 -98

Detta är första gången jag har en hoj som inte heter Honda och som inte kan köras i skogen.

Tanken är att detta skall bli en daily driving street fighter eller motsv.

ser ut såhär i dagsläget.

DSC_0071.jpg

det som är mest akut är:
* ny bakram då den befintliga är krokig och sprucken
* fixa avgassystemet då ljuddämparen nu ligger mot svingen.
* fixa framlampa och blinkers
* crossstyre

skulle gärna dragit upp och lagt ljuddämparen under sandeln, men hur löser man det på denna cykeln? det verkar trångt.

Efter misslyckade försök att rikta bakramen har jag bestämt mig för att skaffa en ny.

Är det någon på forumet som har något liggande? Inte så noga om det är enkelsits eller inte. Det mesta är väl av intresse. Har varit inne på antigen lite Ducati hypermotardstuk med en mer offroad/enduro liknande bak. Eller en rejgsigare bak typ CBR 60eller nått

Nån som har nå bra tips eller idéer?

Jag har Ducati 996 kåpa och dynor liggande :tummenupp

Har köpt lite grejer på Biltema, Och det lutar åt att köpa Ducati kåport till baken.

Har kört hojjen 15mil idag (jobbet fram och tillbaka) Jag gillar inte körställingen så nu skall crossstyret på, men vågar man borra i risers direkt i orginal styrkrona?

Har köpt lite grejer på Biltema, Och det lutar åt att köpa Ducati kåport till baken.

Har kört hojjen 15mil idag (jobbet fram och tillbaka) Jag gillar inte körställingen så nu skall crossstyret på, men vågar man borra i risers direkt i orginal styrkrona?

Ja det ska väl inte vara några problem.
Men ta det lugnt och försiktigt så det blir ordentligt :tummenupp

Borrat och monterat, dum som jag var antog jag att hålen i biltemas risers vart centrerade, det var de inte. Så styret hamnade lite längre bak och inte mitt på styrkronan. Men det får gå ändå.

Skall försöka förlänga bromsslangen lite.

Annars är det bara att skaffa stålspunna slangar :yoparty

Alla reglage blev flyttade till nya styret igår, det enda som inte räckte var bromsslangarna som fick förlängas lite.
Var ute och sladdade lite grusväg idag, blev en helt annan cykel med nya styret.

Men nya däck behövs, tyvärr så kostar Continental TKC80 i 180 bredd 2500kr, lite i dyraste laget.

Hur gör jag med det gamla "styret" finns det någon marknad för att sälja eller kan jag göra lyckatfäste av den?

DSC_0090.jpg

Börjar likna något nu i alla fall.

Är det någon som vet om det finns ekerfälgar eller andra smalare fälgar som passar? Är framförallt bakfälgen som behöver bli smalare.

rettahusa.jpgrettahusa2.jpg

Hade en gammal retta med husabergröv, om du behöver inspiration.

Annars har jag en något skev bakram till en gsxr 1000 02 liggandes. Borde helt klart vara riktningsbar.

Tror nog det lutar åt Ducati delar från R-jonas, Har däremot lite problem med Instrument, fram kåpa och lykt-fäste

Tanken var att bygga en lite burk i plåt till Orginalinstrumentet som jag kan kroma, och sedan köra helt utan kåpa.

Men går det att köpa något färdig fäste för att sätta lyktan i gaffelbenen?

Min startar utan instrumentet, så det är inget problem. Med om man sättet ett Koso så tappar man fel indikeringslampan, den kan vara bra att ha.

Blir nog att bygga ny låda till det befintliga instrumentet

Jo jag har sett det.

Har fått tummen ur och beställd Ny tail och ny baklampa nu i alla fall.

Kanske blir lite ording på bygget snart.

Letar fortfarande fälgar, framförallt en smalar bakfälg, för ~140 däck

Har suttit och skissat lite på hur det kommer bli med ducati bakdelen, verkar passa ganska bra.

Vad tror ni färgsättningen? Blir grön bra?

suki.jpg

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...