GasRasare
Ny medlem
Kära Bullen!
Nu när jag äntligen trodde jag hade fått ordning på gammgixxern kom nästa bakslag.
Har hela våren haft problem med mellanregistret, och det blev sig inte bättre än att jag fick återställa allt till original, ta bort helsystemet, sänka nålarna och sätta i originalmunstycken osv.
Nu är kraften tillbaka upp till ca. 8-9000 varv, men när den egentligen ska börja dra som mest "faller den ur" Det går att varva ur den, men det ger lixom ingenting. En bra liknelse är väl om man skulle varva min gamla toyota över 4000. Det går men växlar man vid 3000 accelererar det bättre.
Nu till mina egna teorier. Jag märkte att TPS:en satt löst. Vad jag förstår styr den tändningen på något sätt. Manualen beskriver det inte så ingående. Kan den påverka så att man får typ eftertändning på höga varv? Jag drog fast den, men den kan ju ha vridit sig. Har inte de två Ohmmetrar man behöver för att ställa in den.
Min andra teori/fråga handlar om kamkedjan. Det sitter manuell sträckare på min. Har ej hört överdrivet rassel från kedjan och har ej specifikationerna på vilket slack den ska ha, så jag har ej justerat den på ca. 700 mil. Kan den ha kuggat över?
Borde inte det märkas annars också? Den är väldigt lättstartad och går som sagt fint upp till 8-9000.
Nu när jag äntligen trodde jag hade fått ordning på gammgixxern kom nästa bakslag.
Har hela våren haft problem med mellanregistret, och det blev sig inte bättre än att jag fick återställa allt till original, ta bort helsystemet, sänka nålarna och sätta i originalmunstycken osv.
Nu är kraften tillbaka upp till ca. 8-9000 varv, men när den egentligen ska börja dra som mest "faller den ur" Det går att varva ur den, men det ger lixom ingenting. En bra liknelse är väl om man skulle varva min gamla toyota över 4000. Det går men växlar man vid 3000 accelererar det bättre.

Nu till mina egna teorier. Jag märkte att TPS:en satt löst. Vad jag förstår styr den tändningen på något sätt. Manualen beskriver det inte så ingående. Kan den påverka så att man får typ eftertändning på höga varv? Jag drog fast den, men den kan ju ha vridit sig. Har inte de två Ohmmetrar man behöver för att ställa in den.
Min andra teori/fråga handlar om kamkedjan. Det sitter manuell sträckare på min. Har ej hört överdrivet rassel från kedjan och har ej specifikationerna på vilket slack den ska ha, så jag har ej justerat den på ca. 700 mil. Kan den ha kuggat över?
