Gsxr 750 96 - kallstart, går på tre cylindrar

aydeen

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Street Triple 675 - 07
Hej alla goa glada!
Ny på forumet, och detta blir mitt första inlägg :)

Hojj: Gsxr 750 96. 3400mil.
Köpte hojen nyligen och den startade och gick helt perfekt när jag köpte den.

Till problemet:
Hojen har stått i kallgarage i 5 dagar. Skulle ut och starta den och ta en kort runda för att känna på den då de vart torrt på asfalten.
Den var svårstartad men gick igång efter ca 10-15sek på starten. När den väl starta så hör jag att den går på 3 cylindrar. Den går att varva upp men somsagt går den fortfarande på 3 cylindrar. Bluddra/spottar lite smått ur avgassystemet också.

Efter ca 10min når den 70 grader och då hör jag hur den går bättre. När den har nått 75 grader så går den helt perfekt.

Mina första tankar:
-dålig soppa
-dåliga tändkablar
-dåliga stift
-smutsiga förgasare

Jag har mycket erfarenhet av bilmek men inte mc mek så här kan jag säkert få tips från er.
Har ni några ideér på vart jag ska börja leta fel? eller är det något jag missat från ovanstående?
Alla tips och ideér är välkomna :tummenupp:tummenupp

Tack på förhand!!
gsxr klippt.jpg
//Aydeen
 
Smuts i förgasarna är det vanligaste på dom hojarna, men plocka ut stiften och kolla. Kolla även alla insugsgummin när du plockar av förgasarbryggan
 
Förrutom att det kan vara sunkig soppatillförsel - många kallstarter utan någon långkörning emellan dödar tändstift.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top