Gsxr 750 96 hastighetsmätare?

Mackant

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Gsxr750-96 gammal häck
Gsxr 750 96 hastighetsmätare (huset)?

Finns det någon i Stockholmstrakten som har en hastighetsmätare till en Gsxr750 96-97 att låna ut en eftermiddag? Min betér sig konstigt och vill kolla om det är mätaren eller resten av skrotet...

Pma om du känner dig träffad!

Tack på förhand,
Marcus

Last edited:
Det är troligen givaren som sitter vid drevet som har lagt av.
Bara till att mäta upp den, du behöver ett motstånd iofs.
Finns en mek handbok i pdf här på sporthoj som beskriver hut man gör.
Kommer inte ihåg vart, men nånstans finns den.

Det är troligen givaren som sitter vid drevet som har lagt av.
Bara till att mäta upp den, du behöver ett motstånd iofs.
Finns en mek handbok i pdf här på sporthoj som beskriver hut man gör.
Kommer inte ihåg vart, men nånstans finns den.

Om det ändå var problem med hastighetsmätaren eller varvräknaren...tyvärr så är det temperatur visaren (den digitala). Innan jag ställde in hojen förra året bytte jag temp sensorn och termostaten men det hjälpte inte. Den hoppar fortfarande upp och ner, så gjorde den inte förut. Verkar som den har någon "störning" från något annat. Hojen går klockrent och har inte visat några tendeser på att koka eller något, trots att temperaturen varit uppe och vänt på 130 grader. Ingen olja i kylarvattnet finns det heller:confused:

Det är därför jag börjar tro att det är fel på själva mätaren... Hittade ett liknande fel på Gixxer.com, och där var det någon som till slut hade bytt sin mätare.

Kolla kablaget så isoleringen inte är avnött nånstans. Öppna mätarhuset och kolla så inte kretskortet är sprucket, och att alla lödningar ser hela och friska ut. Det kan ju ha blivit en spricka, eller en (kall)lödning som har släppt. Googla lite på engelska forum också, det kanske är ett kännt problem och det kanske finns tips på hur man löser det.

Annars kan du ju alltid kolla länken i min signatur, han borde ha något mätarhus hemma! ;)

Kolla kablaget så isoleringen inte är avnött nånstans. Öppna mätarhuset och kolla så inte kretskortet är sprucket, och att alla lödningar ser hela och friska ut. Det kan ju ha blivit en spricka, eller en (kall)lödning som har släppt. Googla lite på engelska forum också, det kanske är ett kännt problem och det kanske finns tips på hur man löser det.

Annars kan du ju alltid kolla länken i min signatur, han borde ha något mätarhus hemma! ;)

Låg och funderade på samma sak i natt. Blir nog att gå igenom kontakter och mätaren. Som sagt, jag är helt säker på att det är ett kabel/kontakt/mätarhus problem eftersom hojen går hur bra som helst!

Synd bara att man ska behöva vara nojig i onödan nu när hojen till slut blev klar:4skrika

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman