Gsxr 750-92 inget drag efter 9000 varv

Jblomqvist

Ny medlem
Gick med
13 May 2016
Ort
Svenljunga
Hoj
Suzuki gsxr 750-92
Min gsxr går inte på höga varv . Det låter nästan som han stryper sig . Någon som har tips på va det kan vara för fel ?
 
Mitt tips är att kolla bränslepumpen och ev. bränslefiltret.
 
Hmmm, dubbla trådar om samma fel :va

Byt stift bara för att. Gnistan kan slockna pga gashastigheten i cyllarna på höga varv om stiften är slitna.
Är det vacuumfuggar så bör det inte göra nån större skillnad bara att det går lite fetare men det kan ju vara så att det inte kommer tillräckligt med soppa pga skit nånstans.
Kan du varva till rödstrecket på friläge?
 
Hmmm, dubbla trådar om samma fel :va

Byt stift bara för att. Gnistan kan slockna pga gashastigheten i cyllarna på höga varv om stiften är slitna.
Är det vacuumfuggar så bör det inte göra nån större skillnad bara att det går lite fetare men det kan ju vara så att det inte kommer tillräckligt med soppa pga skit nånstans.
Kan du varva till rödstrecket på friläge?

Försökte få bort den andra tråden men lyckades inte.
Har bytt stift.
Ja kan varva till det röda på friläge
 
Försökte få bort den andra tråden men lyckades inte.
Har bytt stift.
Ja kan varva till det röda på friläge

Testa att köra på PRI-läget på soppakranen.
Kolla soppafiltret.
Nytankat eller soppa från förra året?
Häll i "förgasarrengöring".
Byt stift (om de inte är nya förståss)
Funkar inte det så är det läge att skruva av och kolla/serva/justera förgasarna
 
Testa att köra på PRI-läget på soppakranen.
Kolla soppafiltret.
Nytankat eller soppa från förra året?
Häll i "förgasarrengöring".
Byt stift (om de inte är nya förståss)
Funkar inte det så är det läge att skruva av och kolla/serva/justera förgasarna

Tackar ska prova detta :)
 
Kolla även brytaren nere vid stödet. Är fjädern slapp så kan stödet vibrera och därför bryter kontakten tändningen.
 
Kom felet plötsligt eller har det varit där så länge du har ägt hojen?
Om det senare gäller så vågar jag satsa en slant på fuggarna.
Påminner mig om en bekant som hade köpt en 90-tals gsxr
Det satt öppna filter på den och den var inte ombestyckad för att matcha dilterna.
gick som en påse skit och ströp sig redan vid halv gas
 
Kom felet plötsligt eller har det varit där så länge du har ägt hojen?
Om det senare gäller så vågar jag satsa en slant på fuggarna.
Påminner mig om en bekant som hade köpt en 90-tals gsxr
Det satt öppna filter på den och den var inte ombestyckad för att matcha dilterna.
gick som en påse skit och ströp sig redan vid halv gas


Försökt och få tag i förgasare men det verkar ju va omöjligt annars jävligt dyrt eller nya men borde det inte va större munstycken i 1100 förgasare ?
 
Är din vatten eller oljekyld?
Om det är oljekylt så kan jag ha en uppsättning CVfuggar liggandes.
Kan du mäta dia mot cylindersidan på Yd & id så kan jag jämföra
 
Efter mycket skruvande går den fortfarande inte bra . Någon som vet hur stora original munstyckerna är ?
 
Du har 2 val- tillbaka med orginal luftfilter o burk eller jaga reda på Mikuni RS eller Keihin.
Började själv att mecka med Luftrenare och gav upp efter ett antal tusen i kit med nålar o otaliga munstycks byten- gav upp o köpte Mikuni RS...:huvet
 
- - - Updated - - -

Du har 2 val- tillbaka med orginal luftfilter o burk eller jaga reda på Mikuni RS eller Keihin.
Började själv att mecka med Luftrenare och gav upp efter ett antal tusen i kit med nålar o otaliga munstycks byten- gav upp o köpte Mikuni RS...:huvet



Satte i 130 munstycken . Hojen går bättre fast inte fullt så bra den skulle gå . Har monterat på ett stort öppet filter . Då det är 1100 förgasare så passar inte luftburken . Och letar som fan efter en luftburk som kan passa . Även letat förgasare som inte kostar en förmögenhet
 
Det kan ju även vara en överkuggad kamkedja så att kamtiderna blir för sena. Inte helt ovanligt fel på vattenkylda gsxr750 dvs att kamkedjespännaren är dålig.
 
Back
Top