Gsxr 750 -88

Rulle Irsta

R-Aero
Gick med
19 May 2006
Hoj
GSXR 750
Hejsan!

Jag har en Gsxr 750 -88 med trasig ventilkåpa. Går den att svettsa eller måste jag försöka hitta en nya?

Rulle Irsta skrev:
2175216 Hejsan!

Jag har en Gsxr 750 -88 med trasig ventilkåpa. Går den att svettsa eller måste jag försöka hitta en nya?
Kolla med Mackes Mekaniska i Södertälje! Han verkar ha koll på sånt! Å din -88 har väl inte en massa magnesium å andra exotiska material i sig heller? :va Dessutom blir det ju inte direkt våldsamma tryck där heller.

Att svetsa ventilkåpan är en baggis. Det är nog bara en av mina hojar som inte har en svetsad ventilkåpa. Suzuki har bra material i sina gjutningar, utom vissa typer av fästvinklar för främre fotpinnarna där man verkar ha blandat i lite väl mycket "saker-som-säger-spott-och-fräs-när-man-svetsar".

andersbrink skrev:
2175441 Att svetsa ventilkåpan är en baggis. Det är nog bara en av mina hojar som inte har en svetsad ventilkåpa. Suzuki har bra material i sina gjutningar, utom vissa typer av fästvinklar för främre fotpinnarna där man verkar ha blandat i lite väl mycket "saker-som-säger-spott-och-fräs-när-man-svetsar".
Gäller det modernare Sukkor också, tex srad'arna?

andersbrink skrev:
2175441 Att svetsa ventilkåpan är en baggis. Det är nog bara en av mina hojar som inte har en svetsad ventilkåpa. Suzuki har bra material i sina gjutningar, utom vissa typer av fästvinklar för främre fotpinnarna där man verkar ha blandat i lite väl mycket "saker-som-säger-spott-och-fräs-när-man-svetsar".

Främre fotpinnarna..!!??? Har du pinnar bak anders??
Vad är det för galanta damer du sjutsar runt framför kiosken på lördagkvällarna , med banditen? :tungan

SRAD'arna har jag ingen susing om - men det kan ju inte mer än skita sig.

Min Bandit är ingen gixxer, däremot mina gixxrar är en gixxer. :D
Hällde motorn i SuperPro-ramen ikväll, VÄLDIGT tjusig blev den - trots sunkiga svetsar på fotpinnevinklarna (ramen har varit omkull på bana).

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg