GSXR 750 -00 Vs. R1 -99?

Viru skrev:
Tja!har ägt båda cyklarna o kan säga att r1:an är mycket roligare att köra och att den är vassare.om du nu väljer en r1:a så köp minst en -99 för att dom gjorde massa förbättringar på den i maskin typ 150 förändringar.har du råd så köper du en -01 för dom går o få ganska billigt o skillnaden på vad du betalar för en -98 -99 mot en -01 är liten.har sett blåa 01:or som verkat schysta för 65papp.vill du bara ha en fet snabb sladdmaskin i stan så tar du r1:an,men vill du ha en cykel som du kan åka längre sträckor på=touringmaskin:) så tar du sukkan.innan alla sukkaförare börjar skrika så kan ni ju titta på vad jag kör,men jag kör inte den för att den e bättre,ville ha sprut när jag kör stunt.kan säga att jag ska byta bort den o inte en dag förtidigt.blir nog en cbr 600 eller en zx636r.

En sukke för touring??? Ehh om jag inte har fel så har den minst vinkel för benen och mest häng på armarna, den har klart "racigast" ställning, r1 sitter man mer bekvämt tycker jag.
 
Bollox skrev:
Japp men du glömde att R1 går på regulatorn i 276 km/h. Den är drevad så.
I verklig fart möjligen.
Fast jag är tveksam, det är sällan en standard R1 når regulatorn på högsta växeln och det uppges ju 275 i ärlig toppfart.
 
svampe skrev:
Nu var det inte -99 utan -00 av R750 som var på tapeten. en helt ny hoj.

Edit: Uppdateringarna kom -00 på R1


bara för att det står att jag kör en 99:a så betyder det inte att jag inte haft en -00:a!!!!!!!o va jag vet så gjorde dom uppdateringarna 99,men jag kan ju ha fel!!!!
 
anledningen att det finns så många r1:or betyder ju att den är populär.kan så många ha fel.
 
Viru skrev:
bara för att det står att jag kör en 99:a så betyder det inte att jag inte haft en -00:a!!!!!!!o va jag vet så gjorde dom uppdateringarna 99,men jag kan ju ha fel!!!!
Läsförmågan är dålig märker jag.
 
jag hade valt R1 för trots att den e äldre så e den klart jämn med gixxern + att om du tar en -98 R1 så har du kanske tur å får den för 55kw som de står i papperna på den = billig.
 
Hojar som kliver över 5 årsstrecket får billigare försäkring rent allmänt, så man kanske bör kolla sånt innan köp.
 
Viru skrev:
bara för att det står att jag kör en 99:a så betyder det inte att jag inte haft en -00:a!!!!!!!o va jag vet så gjorde dom uppdateringarna 99,men jag kan ju ha fel!!!!

Du har fel.
 
Läs nyaste nummret av BIKE där finns ett begagnat test om R1 det får en att först vilket bra val man gjorde som valde R1 :tummenupp
 
Vad jag har hört så är R1 en "tjejhoj" för den är så lättkörd :D
Det skrev i allafall damen som körde en rätta i SMCs tidning i höstas.
 
Lätt val!!!

Att du ens behöver tänka på saken??
Gixxern är ju klart brutalast och många gånger snyggare en en gammal retta.

:banana
 

Bifogat

  • pärlan3.gif
    pärlan3.gif
    116.3 KB · Visningar: 100
Robban skrev:
Att du ens behöver tänka på saken??
Gixxern är ju klart brutalast och många gånger snyggare en en gammal retta.

:banana

Haha,kolla min gamla Blåa Retta som jag köpte ny 99,3år äldre än Robbans fulgula gixxer,å hans färgmatchning suger fett :D :rolleyes: Ingen tvekan om vad du ska välja :banana


394911_10_full.jpg
 
Exup skrev:
Haha,kolla min gamla Blåa Retta som jag köpte ny 99,3år äldre än Robbans fulgula gixxer,å hans färgmatchning suger fett :D :rolleyes: Ingen tvekan om vad du ska välja :banana
Jo det handlar ju om en smaksak, men en sak R1an alltid varit bra på är ju looken, de ser råa, onda och tuffa ut det ser ju tom helt oinsatta människor, Suzukin upplevs ju lite slätstruken i jämförelse.
Fast man ser u inte hojen så mycket när man kör ändå.
 
Poacher skrev:
Jo det handlar ju om en smaksak, men en sak R1an alltid varit bra på är ju looken, de ser råa, onda och tuffa ut det ser ju tom helt oinsatta människor, Suzukin upplevs ju lite slätstruken i jämförelse.
Fast man ser u inte hojen så mycket när man kör ändå.
Precis,jag förespråkar gärna inte nåt märke eller modell,bara för jag har ägt två R1or i mina dgr.Vem vet jag kanske köper en gixxer nästa gång :hihi
 
Exup skrev:
Precis,jag förespråkar gärna inte nåt märke eller modell,bara för jag har ägt två R1or i mina dgr.Vem vet jag kanske köper en gixxer nästa gång :hihi


R1an är tråkig original man får styla till den lite som jag :D
 
SVooSh skrev:
Vad jag har hört så är R1 en "tjejhoj" för den är så lättkörd :D
Det skrev i allafall damen som körde en rätta i SMCs tidning i höstas.


Snarare värsta mainstream hojen, men den platsen får den gärna behålla :)
 
Exup skrev:
Javisst,svart är snyggt med :tummenupp

Missupfatta mig rätt det e inget fel ´på den original men jag satasr på Badguy looken och designen klär sig bra i svart. Annars e ju R1 blått något som inget annat går upp mot
 
SvartR1a skrev:
Missupfatta mig rätt det e inget fel ´på den original men jag satasr på Badguy looken och designen klär sig bra i svart. Annars e ju R1 blått något som inget annat går upp mot
Jodå,R1röd glömde du hehe.Den blåa jag hade valde jag att ha kvar orginalfärgen men jag skickade iväg allt på klarlack.Lite Highpipe å sånt va ju snyggt på den tiden hehe,släng upp nåt på din.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top