Gsxr 600'a 97

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Va ute och provade en gixxer 600'a med 4100mil på mataren i dag som jag tankte kjøpa. ar detta bra motorcyklar? ar det nåt man ska kolla extra noga på denna cykel?..Tacksam for snabba svar (handlar på måndag)

lite ömtålig motor har jag fått höra av de lärda, klassiskt fel är att den automatiska kamkedjesträckaren ger med sig och orsakar ras!

Ok hoj bortsett från det uppenbara,stenslö om inte varvas som wohoo..går den som den skall så är säkerligen alla småfel redan åtgärdade efter så många mil..
Har väl en storservice framför sig,är inte helt säker på schemat på Suzuki men tippar på att den kommer vid 4800 mil och kostar ca 4000.

Arctic#1 skrev:
Va ute och provade en gixxer 600'a med 4100mil på mataren i dag som jag tankte kjøpa. ar detta bra motorcyklar? ar det nåt man ska kolla extra noga på denna cykel?..Tacksam for snabba svar (handlar på måndag)
Beror på vad du ska ha den till.
Jag har en sådan för bankörning o där passar den som fisken i vattnet, men jag skulle inte vilja köra den på gata. Där är kawan mkt bättre.
Men det kan vara mitt exemplar som är lite speciellt kanske... :D

Hade ifs en -98:a men den var kanon till det började läcka olja ur utgående axel, då sålda jag cykeln. Förmodlingen bara en packbox som gett sig men jag orkade inte pilla med det. Annars var jag mycket nöjd med den :tummenupp

Mackan här på SH har också en 600 till salu.. jättefin, 1800 har den gått är inte helt 100 på årtal men definitivt en 00 eller nyare..

kan ju va värt att PMa han å koll avad han ska ha :tummenupp

ed: mackan hette han visst :tungan

Emmi har en. För dom pengarna är det väl nästan den enda som har ett chassi som matchar dagens hojar (nästan matchar)

motorn är som en 600 ska va, död i botten men sen kommer det.

Bra tillförlitlighet, lång väntetid på delar när det väl går sönder nått!

dyra bromsbelägg original :tomten

så.. lite nödig och onödig fakta minsann

//jaG

Jag är jävligt nöjd med min, fast jag har också prioriterat bankörning framför gatkörning, och moddad lite på den. Öhlinsdämpare med ökad ride height, hårdare gaffelfjädrar, tillbakaflyttade fasta fotpinnar och bredare/lägre clipon. Jag var tvungen att höja sadeln 25mm också för att få plats med benen :)

Den är mycket kul att köra då det svänger mycket, och på bana. Det enda negativa är att tanken/ramen är rätt breda så man sitter mer "på" än "i" hojen så att säga. Föredrar smala hojar som min förra Ducce 748 t.ex. Man måste växla mycket när det ska gå undan men vad gör det när växellådan är det bästa som finns i hojväg. Jag tycker det är lite överdrivet snacket att man måste parkerar varvräknaren i det röda hela tiden på en 600a. Det går att slököra i mellanregistret och köra om bilar t.ex. med 6an i. Min har gått 2800mil (enl mätaren), och har fortfarande org kamkedjesträckare. Var uppmärksam på rassel från kamkedjan. Motorn kan gå lite "hackigt" på tomgång men det beror oftast på osynkade förgasare och felställda blandskruvar. Lätt att meka med och det finns mycket beg/piratgrejer till dom.

HanneZ skrev:
lite ömtålig motor har jag fått höra av de lärda, klassiskt fel är att den automatiska kamkedjesträckaren ger med sig och orsakar ras!

Ang kedjesträckaren: Man byter den när man hör ett rasslande ljud när man släpper gasen. Inget svårt och inget dyrt... :)

Som sagt tidigare: Stor service med ventiljustering vid 4800 mil, kostar ca 4000 kr.

Förjävla trevlig hoj att köra, vaknar vid 9-10000 varv, stabil som fan, har inte kört nån annan hoj som är så stabil vid dåligt underlag, vobblar inte alls.

Kan rekommendera den starkt!

Jag bara undrar om 4100 mil ar for mycket på en 600'a?. hojen verkade frash och var fin, men priset han ville ha var nog mera till en cykel med 2000 mil på mataren så om det ska bli affar måste han nog slappa ner priset lite. bak dacket va også slitet annars verkade det vara en bra mc.

Inget fel på den hojen...... jag hade en sådan innan jag bytte till min R1:a och trivdes kanon med den. Inte haft några problem med den hojen. Suzuki är ju kända för bra motorer.
Kolla bara upp så hojen inte är smälld, sönder körd osv.....
Får man fråga vad den kostar??

rockagill skrev:
Inget fel på den hojen...... jag hade en sådan innan jag bytte till min R1:a och trivdes kanon med den. Inte haft några problem med den hojen. Suzuki är ju kända för bra motorer.
Kolla bara upp så hojen inte är smälld, sönder körd osv.....
Får man fråga vad den kostar??

Jada det får man fråga! detta ar i norge och han vill ha 55000nkr for den..

Last edited:
Det blir nog inte suzuki på mej..denna gång ialla fall har hittat en ur snygg ninja..

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025