Gsxr 600 och sv 650 Reg nummer...

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Är det någon som har en gsxr 600 -98 elller -99 eller en Sv 650 och skulle kunna vara jätte schyssta och antingen skriva det här eller pm:a numret till mig. Ska kolla försäkringar på de båda idag var det tänkt.. Tack på förhand :tummenupp

Mr.Dna skrev:
Är det någon som har en gsxr 600 -98 elller -99 eller en Sv 650 och skulle kunna vara jätte schyssta och antingen skriva det här eller pm:a numret till mig. Ska kolla försäkringar på de båda idag var det tänkt.. Tack på förhand :tummenupp

Åh, undrar det samma egentligen. När du kollat upp försäkringarna, kan du va snäll och berätta vad du fick ut för priser. Sen gärna lite om dig själv, ålder, om du bor i stor eller liten stad dvs. sånt som du fick mata in till försäkringsbolagen.

Kolla in www.hojtorget.nu
där finns det bilder+annonser ink regnr
rekommenderar sv:n kanonhoj för pengarna ink försäkring. :tummenupp

Ja tack för tipset. Hittade länken i en annan tråd också, det var där jag hittade numerna.. Men tack ändå.. Nu ska jag ta och ringa.. Önska mig lycka till, kan behövas :(

Har nu ringt. Visade sig att reg numret till en gsxr 600 -00 som jag hade hittat inte stämde så har någon en gsxr 600 från mellan -98 och -00 pm:a gärna reg nummer så jag kan kolla försäkring.
Ringde iallafall runt och kollade försäkring på en gsxr 600 -97 och en sv 650 s och priserna såg ut som följer på mig. Född 870315 bor i en liten håla vid namn Svedala som ligger två mil från malmö och har 10 000 invånare, vet inte zon tyvärr.
Folksam kom jag inte fram hos.
Trygg Hansa ville ha (gsxr 600 -97)
Trafik: 7795kr
Halv: 10490kr
Hel 21419kr :kocko

Bilsport & Mc tog bara Trafik som var (gsxr 600 -97)
Trafik: 24 798kr :kocko :kocko

Länsförsäkringar undrade om jag hade andra saker försäkrade hos dem men det visste ju inte jag men hon kollade och det visade sig att jag haft Moppen hos dem så priserna såg ut som följer.
Länsförsäkringar (gsxr 600 -97)
Trafik: 13 332kr
Halv: 16 600kr
Hel: 34 000kr :kocko
Kollade även på en Suzuki sv 650s -01 hos länsförsäkringar och priserna blev då:
Trafik: 6043kr
Halv: 7070kr
Hel: 20 321kr :kocko

If (gsxr 600 -97)
Trafik: 19 800kr
Halv: 22 300kr
Hel: 54 000kr :kocko
Och för en Sv 650s -01 ville dem ha
Trafik: 7800kr
Halv: 8700kr
Hel: 27200kr

If och Länsförsäkringar var dem jag frågade om 25kw gjorde det något billigare. De andra glömde jag bort att fråga

Men nu behöver jag på nytt ett Reg nummer på en gsxr 600 från -98 till -00
Tack på förhand

8700 halvförsäkring på en sv650 är la fan inte dumt. Bara att slå till.

Jag har ca 6500 helår/halvförs på min FZR...

Men men, tråden ligger i fel forum. Lycka till med letandet.

Jo jag vet, någon moderator får gärna flytta tråden.
Problemet är att det är mellan dessa två det står. Jag ska till tyskland nu mellan torsdag och Fredag och då blir det någon av dessa två jag väljer.
Den ena en gsxr 600 -99 eller en Sv 650s -99 Båda två har varit omkull och har lätta skador som inte skulle kosta alltför mycket att fixa. Men jag vet att där ska finnas något bolag som fortfarande ser till hur många kw cykeln har. Har bara glömt vilket? Är det något som kan upplysa mig?

Jag fattar inte vad det här är för gnäll, jag pröjsar 10800 för min trafikförsäkring. Hel skulle kosta 65', och halv någonstans mittemellan.

du har ju åldern emot dig.
om du inte har väldigt gott om pengar så välj en SV.
går ju inte lika fort som en gixxer 600 men desto roligare hoj upp till 160.
Twins have more fun.

Mr.Dna skrev:
Men jag vet att där ska finnas något bolag som fortfarande ser till hur många kw cykeln har. Har bara glömt vilket? Är det något som kan upplysa mig?

Kolla me SalusAnsvar klart billigast för mig iaf.

Jo jag kanske gnäller mycket men så är jag också en 87:a alltså 17 i år.
Salu ansvar tar dem på 25kw?? Ska ringa dem sen också. Ska till Tandläkaren nu men ska kolla sen. Om någon som sagt har en gsxr 600 mellan 98-00 så pm:a eller svara gärna här, för jag vill ändå kolla upp om det inte går att få lite billigare. Det var tänkt att jag skulle ha en gsxr 600 som både mellan och eventuellt även som tung ett tag, därför jag tänkte på den. Men Sv:n ligger närmare till hands nu iallafall.
:död

Mr.Dna skrev:
Jo jag kanske gnäller mycket men så är jag också en 87:a alltså 17 i år.
Salu ansvar tar dem på 25kw?? Ska ringa dem sen också. Ska till Tandläkaren nu men ska kolla sen. Om någon som sagt har en gsxr 600 mellan 98-00 så pm:a eller svara gärna här, för jag vill ändå kolla upp om det inte går att få lite billigare. Det var tänkt att jag skulle ha en gsxr 600 som både mellan och eventuellt även som tung ett tag, därför jag tänkte på den. Men Sv:n ligger närmare till hands nu iallafall.
:död

importera från tyskland och säga tt dee 25kw= jävligt billig försäkring....

jag har en gixxer 600-97,jag pröjsar 7900/år/halv tycker jag är ok, är 25 bast
jag tror nog att en 98-99 kostar lika mycket som en 97a.
PS.Du kan köpa min.

GSXR_FREDDA skrev:
jag har en gixxer 600-97,jag pröjsar 7900/år/halv tycker jag är ok, är 25 bast
jag tror nog att en 98-99 kostar lika mycket som en 97a.
PS.Du kan köpa min.

Men var det inte -98 som modellen fick insprutning och därigenom ett antal hästar till, eller är jag helt fel ut?
Hur mycket hade du tänkt sälja din för då?

Mr.Dna skrev:
Men var det inte -98 som modellen fick insprutning och därigenom ett antal hästar till, eller är jag helt fel ut?
Hur mycket hade du tänkt sälja din för då?
Jag har kollat runt på lite olika hojar typ R6-99 samt en ZX9-98 och jag skulle få ge precis samma peng som jag ger på den jag har nu,så jag skulle bli förvånad om en 98a skulle vara dyrare.
Jag ska ha 45 för den. :tummenupp

Last edited:
regnummer

gixxer: HJR 581 (98)

orientering. 98:an har inte insprutning, kom 99 (tror jag)

Eftersom jag har erfarenhet av båda hojarna så skulle jag rekomdera SV för dig. Det är lite mer drag i gixxern om kör den hårt, men SV är klart mer gatvänlig än gixxern, och låter mycket skönare med.
Sen när det är dax att byta upp sig så skaffar du dig en fet twin och lägger ner det här radfyrabjafset :D

Lycka till iallafall

jag får ge 9000 hel/helår, 4500 halv/helår för min sv -01 på bilsport & mc
jag fyller 23 iår haft mc kort 1 1/2 år, men då bor jag i en lite mindre stad,
det tycker jag är överkommligt :banana

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär